7 tipp a gyermekünk tanárával történő kommunikációhoz


Család
3/10/2018
Gyermekünk tanárával érdemes jó viszonyt ápolni annak érdekében, hogy az esetleges problémákat könnyebb legyen orvosolni. Mire érdemes odafigyelni, ha fogadóórára megyünk?

A tanárok és a szülők között beszélgetések néha kínosak lehetnek. Főleg akkor, ha a gyermeket vagy éppen a tanárt éri valamilyen kritika. Ezek a tippek segítenek pozitív irányba terelni a viszonyt.

1. Legyünk mindig barátságosak!
A tanárnak fontos szerepe van a gyermek életében, emiatt az első naptól kezdve udvariasan és tisztelettel bánjunk vele! Találkozáskor mindig köszönjünk neki és dicsérjünk meg, ha éppen nekünk tetsző dolgot tett. Mivel a tanárok ritkán kapnak elismerést az odaadásukért, mindig jól esik nekik, ezért aztán különösen örülnek, ha pozitív visszajelzést kapnak.

2. Beszéljünk vele rendszeresen!
A fontos iskolai dolgokat soha ne az ajtóban, vagy futtában vitassuk meg. Mindig menjünk el a fogadóórákra, hogy nyugodt környezetben tudjunk beszélni a problémákról. Ha valami miatt nem tudjuk kivárni a következőt, ne habozzunk egy egyéni időpontot kérni!

3. Legyünk korrektek!
A beszélgetést mindig nyíltan és őszintén kezdjük. Még ha indulat is van bennünk valami miatt, akkor se legyünk ellenségesek vagy dühösek, az ugyanis nem vezet eredményre. Ha valamilyen kritikával szeretnénk illetni a tanárt, azt is mindig a lehető legtárgyilagosabban tegyük.

4. A problémákról idejében beszéljünk!
Ha zavar bennünket, vagy a gyereket valami, azonnal említsük meg a tanárnak!. Ne hagyjuk, hogy a probléma fokozódjon, mert az mindenkinek sokkal több bosszúságot fog okozni, mintha már az elején megbeszéltük volna.

5. Először az osztályfőnökhöz forduljunk!
Ha a gyereknek gondja van valamelyik osztálytársával, először mindig az osztályfőnökhöz menjünk a problémával. Csak akkor forduljunk az igazgatóhoz, ha nem vagyunk elégedettek a tanár reakciójával. Ugyanígy járjunk el akkor is, ha más tanárral van gondunk!

6. Készüljünk fel a beszélgetésre!
A találkozó előtt írjuk fel, mely témákról szeretnénk beszélgetni. Így nem fordulhat elő, hogy esetleges zavarunkban valamit elfelejtünk megemlíteni.

7. Beszéljünk a jövőről!
A beszélgetés végén mindig tisztázzuk, ki mit fog csinálni annak érdekében, hogy a jövőben ne legyenek problémák. Tegyük fel a kérdést, mi magunk hogyan segíthetünk, és kérdezzünk is vissza, hogy a tanár mely lépéseket fogja megtenni az ügy érdekében.