Gyerekek és sport - A gyermekorvos tanácsai: Mikor kezdjen sportolni a gyerek

Gyerekek és sport - A gyermekorvos tanácsai: Mikor kezdjen sportolni a gyerek

Nézzük először a biológiai szempontokat.


Az élet alapja,  hogy egy élőlény képes legyen alkalmazkodni a változó feltételekhez. Ehhez képesnek kell lenni bizonyos ingerek felvételére, továbbítására és feldolgozására.
Anatómiailag a nyúlt velő, és a perifériás idegrendszer  az, ami ellenőrzi és irányítja az alacsonyabb rendű élőlények mozgását. Ez a szerep érvényesül az emberi mozgás irányításában is.

Ez pontosan azt jelenti tehát,  hogy az egyszerű mozgató szerkezetek magasabb rendű idegi kontroll alatt képesek tökéletesen működni. A mozgások szabályozása, az akaratlagos mozgások így szerveződnek.

A bejövő inger felvétele, feldolgozása, és a megfelelő válasz,  szakadatlan egymásra épülő rendszerben dolgozikkölcsönös oda-vissza hatásban. Ezért is nagyon fontos már csecsemőkorban az ingergazdag környezet. Ezért is van nagy jelentősége már ebben a korban is a  tornáztatásnak.

Már pici gyerekkortól adjunk a babának, csecsemőkortól kezdve, értelmi és mozgásfejlettségének megfelelő feladatokat. A gyerek boldogan, szívesen hajt végre mindent, ami mozgáshoz kötött. Szereti az ilyen kihívásokat. A sokrétű aktív – passzív mozgatást ugyan nem hívjuk még edzésnek, pedig edződik a baba. Ezek a korai mozgások pótolhatatlan ingert  jelentenek a személyiség és a szervezet normális fejlődéséhez.
Nagyon ijesztően hangzik ez? Talán igen, mert olyan mintha tudományosan magyaráznánk azt az alapvető igényt, amely benne van a babában és bennünk szülőkben is. Magyarul játsszunk minél többet a gyerekkel. Adjunk feladatok neki. És érdemes odafigyelnünk rá, és tanulnunk tőle. Hányszor fut neki, hány és hány próbálkozás után sem adja fel, míg végül sikerül felállnia, vagy elindulnia. Később pedig futni, lépcsőt járni, labdát dobni, biciklizni vagy bármi mást.

Jó, ha tudjuk, testi fejlődésünket sok minden befolyásolja. Vannak örökletes tényezők, de ezeket nagyon is képesek a külső tényezők pozitívan befolyásolni. Az egyéni adottságok alakulását jelenősen befolyásolhatja, kedvezően alakíthatja  egy tervszerű edzés.
Kezdjük tehát minél korábban, és sose hagyjuk abba. Míg az élet elején a fejlődést szolgálja a mozgás, a sport, idősebb korban az élet vége felé a leépülés, sorvadás és az öregedés ellen ad hatékony fegyvert a kezünkbe. Csonttörések, csontritkulás, ízületi bántalmak előzhetők meg, arról nem is beszélve, mennyi felesleges gyógyszerszedést kerülhetünk el így. Kezdjük minél korábban és sose hagyjuk abba!!!

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által