Hogyan osszuk meg a házimunkát?

Hogyan osszuk meg a házimunkát?

A legtöbb családban sok vita adódik abból, ki mennyire veszi ki a részét a házimunkából. De vajon egy hároméves leszedheti az asztalt? És egy tízéves megpróbálkozhat a vasalással?


A családi munkamegosztásból a házimunka sem maradhat ki. Ha nem akarjuk, hogy minden a mi nyakunkba szakadjon, osszuk szét a feladatokat a családtagok között.

A gyerekek szentül hiszik, hogy ők dolgoznak a legtöbbet. Iskolába járnak, leckét írnak, tanulnak, és általában a szobájukat is rendben tartják. És persze felháborodnak, ha még házimunkát is bízunk rájuk. Van egy jó hírünk: ha már kiskorban hozzászoktatjuk őket, hogy nekik is van feladatuk a háztartásban, később nem fognak miatta lázadni.

Feladatok felosztása gyakoriság szerint
Először is írjuk fel egy papírra, hogy milyen házimunkákat kell elvégezni, majd osztályozzuk őket aszerint, hogy milyen gyakran – naponta, kétnaponta, hetente egyszer vagy havonta. Ezután minden családtag mondja meg, hogy melyiket vállalná át szívesen. Ha ez nem vezet eredményre, mindegyiket írjuk fel egy-egy cetlire, és sorsoljunk. Kisebb gyerekek esetében érdemes a feladatokhoz pontos időtartamot is írni, amikor azokat meg kell csinálni (például hétfőn és pénteken 2-3 között vigye ki a nagy kukába a műanyag üvegeket). A nagyobbaknál elég csak a napot megadni.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Kire mit bízhatunk?
Természetesen egy óvodásra nem bízhatunk rá bármilyen munkát, a tinédzserek azonban már akár vasalhatnak is.
Óvodások: felöltözés, szobában rendrakás, segítés az asztalterítésben, papírkosár kiürítése, növények öntözése.
Általános iskolások: saját szoba takarítása, cipőtisztítás, mosdó tisztítása, mosogatás illetve mosogatógép be- és kipakolása, porszívózás, asztalterítés.
Tinédzserek: reggeli elkészítése, fűnyírás, ágynemű kicserélése, mosás, vasalás, kisebb bevásárlás.

Készítsünk munkabeosztást!
Miután összeírtuk az összes feladatot, és az is megvan, hogy ki mit vállalt el, készítsünk táblázatot. Akasszuk ki egy központi helyre, például a konyhába. Mindenki színezze ki a saját oszlopát olyanra, amilyenre szeretné. Tegyünk mágneses mosolyjeleket is a táblázat mellé: aki elvégezte a saját feladatát, az odateheti hozzá a táblázatba. Ennek az az előnye, hogy mindenki láthatja, hogy a másik megcsinálta-e a feladatát, és nem lesz belőle vita. Egy-két hónap múlva üljünk le újra, és beszéljük át, hogy jól működött-e a rendszer – ha nem, változtassunk rajta.

A munka ellenőrzése
Fontos, hogy az elvállalt feladatok elvégzését rendszeresen ellenőrizzük. Ez nemcsak a gyerekekre, hanem a felnőttekre is vonatkozik! Tegyük szóvá például azt is, ha a családfő szombaton az autó mosása helyett focizik a gyerekkel. Viszont jutalmazzunk is, ha minden rendben zajlik – ez azért elsődleges, hogy a gyerekek átérezzék, milyen fontos szerepük van a családban, és mennyire értékes az, amit csinálnak.

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által