Hogyan tehetnek több időt szabaddá az elfoglalt anyukák?

Hogyan tehetnek több időt szabaddá az elfoglalt anyukák?

Szinte minden anya egyetért abban, hogy a gyerekek rengeteg örömteli pillanattal gazdagítják az életünket. Az a szeretet és büszkeség, amely a kicsik cseperedésének nyomon követésével jár, nem is hasonlítható semmihez. Ugyanakkor, az anyaság gyakran kihívásokkal teli, fárasztó és esetenként frusztráló feladat is lehet. Minden szülőnek szüksége van feltöltődésre és „gyerekmentes“ szabadidőre, amelyet sokszor lelkiismeret furdalás miatt inkább kihagyunk. E bonyolult érzelmek hálójában hogyan szabadíthatunk fel mégis több pihenőidőt magunknak?


Linda Okwor, édesanya, fitnesz és táplálkozási szakértő, illetve a los-angelesi Baby Boot Camp (mely egy édesanyáknak és babájuknak szóló fitnesz program) alapítója szerint szintén nagyon fontos, hogy egy édesanya szabadidőt csináljon magának. „Ez ugyanis alaposan feltölt ahhoz, hogy ismét kedvünk legyen a családdal foglalkozni.“ Merítsünk inspirációt Lindától, ahogyan megosztja velünk a pihenőidővel járó pozitívumokat!

A jó közérzet érdekében
Mint fitnesz szakértő, Linda tudta, hogy gyermeke születése után saját egészsége is prioritást élvezett. „A terhesség az egyik legnagyobb kihívás, amivel testünknek szembe kell néznie,“ mondja Linda. „Noha egy csodával állunk szembe, a szervezetnek mégis megterhelő a folyamat.“ A szakértő kiemelten nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a felszabadított idő egy részét sportolással töltsük. Ez ugyanis olyan hormonokat szabadít fel, amelyek az általános közérzet javulásához vezetnek. 
Linda emellett azt is megfigyelte, (különösen az először szülő kismamák esetében) hogy a hormonok érzelmi labilitást is eredményezhetnek, szülés utáni depressziót eredményezve. „Ez akár komoly is lehet, – állítja a szakértő, kiemelve a mentális egészségre történő odafigyelés fontosságát.  

Érzelmek kezelése
A szabadidő felszabadításával küzdő anyukák számára Linda a következőket javasolja fitnesz programjának keretében:

1. Vegyük észre, hogy a bűntudat és a kikapcsolódás miatti rossz érzés természetes; ezzel senki sincs egyedül, és ettől még senki nem rossz szülő.
2. Beszélgessünk barátainkkal, csatlakozzunk csoportokhoz, járjunk el gyerekes anyukáknak szervezett tornaórákra, vagy vegyük fel a kapcsolatot közösségi médián keresztül más anyukákkal. A kapcsolattartás másokkal nagyon fontos, ugyanis elűzi az elszigeteltség érzését.
3. Legalább havonta egyszer menjünk el otthonról és tegyünk valamit saját magunkért: sétáljunk egyet, találkozzunk a barátnőnkkel. Már egyetlen óra is nagyon pozitív hatással lehet a lelkivilágunkra!
4. Vezessük le a feszültséget és semmiképpen ne hagyjuk azt felgyülemleni! Akár kiírjuk magunkból, akár egy bokszzsákra püföljük érzéseinket, esetleg letáncoljuk vagy kisikítjuk, a lényeg, hogy engedjük ki a gőzt! Az érzelmek elfojtása stresszhez és az állapot romlásához vezethet!

Legyünk magunknak fontosak!
Linda szerint nagyon fontos, hogy az édesanyák elkötelezettek legyenek saját magukkal szemben. A társasági élet egy kis szünetet jelenthet a szürke hétköznapokban, valamint lehetőséget teremt a más anyukákkal történő beszélgetésre. Vegyük olyan emberekkel körbe magunkat, akik megértik a helyzetünket! Linda, programjainak keretében különböző közösségi programok szervezésével segít az édesanyáknak. „Általában megnézünk egy vígjátékot a színházban, vagy játszunk valamit; a nevetés ugyanis nagyon fontos!“ Amennyiben a bébiszitter megoldás nehéznek bizonyul, kérjünk segítséget egymástól! Egyik héten az egyik anyuka vigyáz az összes gyerekre, a másik héten pedig a következő. Így nemcsak az anyukák szusszanhatnak fel, de a gyerekek is játszhatnak, barátkozhatnak egymással. 
A saját magára szánt szabadidő alapvető fontosságú minden anyuka számára. Már havonta egy óra kávézás a barátokkal is jótékony hatással lehet bárkire. Linda hozzáteszi: „Nem gondolhatunk állandóan a tisztába tevésre, etetésre és altatásra.”

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által