Mit tehetünk egy ovis gyerek egészséges táplálkozásáért?

Mit tehetünk egy ovis gyerek egészséges táplálkozásáért?

Talán nincs is olyan szülő, aki elégedett lenne az óvodai ételek minőségével, ezért nagyon fontos, hogy otthon milyen fogások kerülnek az asztalra.


Kutatások szerint ma minden negyedik óvodás túlsúlyos. Ez az egészségtelen étkezésnek is köszönhető. Vajon mit tehetünk, hogy jobb legyen a helyzet?

Új szabályok, egészségesebb ételek

Szerencsére ma már az óvodai menzán is elindult az egészségügyi reform, és az ott adható ételekről, valamint azok elkészítéséről pontos szabályozás van érvényben. Az előírásnak megfelelően többek között csökkenteni kell az ételek sótartalmát, több teljes kiőrlésű élelmiszernek kell az asztalra kerülnie, eltűntek az édes szörpök, és szabályozzák a tejtermékek mennyiségét is. Emellett figyelnek arra, hogy az egész napos étrend mennyi kalóriát tartalmaz, édesség pedig - a legalább 1/3 rész gyümölcsöt vagy 1/3 rész tejet vagy tejterméket tartalmazókat kivéve - önálló fő- vagy kisétkezésként egyáltalán nem adható.

Ha speciális étkezés kell a gyereknek

Egyre több az olyan gyerek, aki orvos által diagnosztizált betegség miatt diétás étrendre szorul. Jó, ha tudjuk, hogy nem nekünk kell biztosítanunk ezt a speciális étrendet, hanem a gyermekétkeztetésért felelős önkormányzatnak vagy más szervezetnek. Az is fontos, hogy nem hivatkozhatnak a személyi és tárgyi feltételek vagy az alapanyagok beszerzésének hiányára, meg kell oldaniuk az ételek előállítását.

A reggeli fontossága

A tíz-tizenkét órás alvás után nagyon fontos reggel enni valamit, különben a gyereknek nem lesz energiája, és leesik a vércukorszintje. Az óvodában a gyerekek korán kapják a reggelit, ez nem gond, de figyeljünk erre a hétvégén is. Ne hagyjuk ki csak azért, mert későn kelt fel a család. Az egészséges reggeli tartalmaz teljes kiőrlésű gabonafélét, tejterméket vagy húsfélét, friss zöldséget vagy gyümölcsöt. A folyadékról se feledkezzünk meg: vizet, teát, kakaót vagy magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet adjunk a gyereknek.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Édességek - adjunk, vagy ne adjunk?

Az egészséges táplálkozás még nem jelenti, azt, hogy a gyerek egyáltalán nem kaphat semmilyen édességet, csak éppen korlátozzuk a mennyiségét. Fontos, hogy ne főétkezésként kapja, és jutalmazásként se adjuk neki, mert akkor azt hiszi, hogy valami extra különleges dologról van szó, amiért meg kell dolgoznia.

Egészséges vacsoraötletek

Mivel az ovisok egész nap az óvodában étkeznek, ránk már csak a vacsora terhe hárul. Figyeljünk arra, hogy ne terheljük túl a kicsik gyomrát, mert akkor nem fognak jól aludni. Néhány gyorsan elkészíthető, tápláló ételötlet: túróval töltött teljes kiőrlésű zsemle, paradicsomos-zöldséges durumtészta, sült csirkemell burgonyapürével, almás tócsni, sütőtökkrémleves zsemlekockával.

Plusz egy tanács

Kutatások kimutatták, hogy a gyerekek nagyobb eséllyel eszik meg az egészséges ételeket, ha azokat a szüleikkel együtt készítették el.

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által