Hogyan kezdjünk futni?

Hogyan kezdjünk futni?

A futás remek testet és lelket karbantartó sport, napjainkban pedig egyenesen trendi tevékenység lett. De hogyan kezdjünk futni, ha eddig soha nem használtuk a futócipőnket?


Lépésről-lépésre

A futás egy olyan sport, amihez minden szempontból idő kell. Nemcsak ahhoz, hogy végigcsináljuk az edzést, de ahhoz is, hogy érezzük a hatását és megszeressük. Éppen ezért, a legfontosabb dolog, ami a futáshoz kellaz a kitartásunk, a kezdeti lelkesedés ugyanis igen hamar elmúlhat. Ha fokozatosan kezdünk edzeni, meg fogunk lepődni magunk is a saját teljesítményünktől, a kezdeti kis távokat, fél év múlva már jelentős kilométer mennyiség váltja majd fel.

A futást is tervezni kell!

Bár úgy tűnik, hogy a futáshoz elég kilépnünk az ajtón, igazából érdemes alaposan felkészülni és megtervezni az edzésünket. Persze ez nem azt jelenti, hogy az első kocogás előtt megvesszük a legdrágább pulzusmérőórát, de egy jó minőségű futócipő nélkül ne vágjunk bele! A cipő választásakor azt is vegyük figyelembe, hogy hol fogunk futni: betonon, salakos pályán, füvön, vagy futógépen Kalkuláljunk az idővel is! Döntsük el, hogy a nap melyik időszakában fogunk futni és hetente hányszor. Tegyük magunkat szabaddá erre az időre, ragaszkodjunk hozzá! Ha társakat szerzünk a futáshoz, egymást  is inspirálhatjuk és nehezebben mondjuk le.

Fussunk, de mennyit?

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Az első időszakban különösen törekedjünk rá, hogy ne terheljük meg a szervezetünket! Nemcsak fizikailag visel meg jobban egy végigloholt futóedzés, de lelkileg is negatív hatása lehet. Ha túlzott elvárásokat állítunk fel, amelyeket nem tudunk teljesíteni, a kudarc miatt hamar vége lehet a futókarrierünknek. Készítsünk edzéstervet! Fussunk pihenővel, kezdjük 1 perc  futással, majd sétáljunk megállás nélkül 2 percet, ezt ismételjük meg hatszor. Heti három futónapot iktassunk be az életünkbe, ez a 20 perc mozgás hosszútávon az egész életünket megváltoztathatja. Az első két hétben ne emeljük a futás mennyiségét, a harmadik héten azonban már 2 perc futás után sétáljunk 2 percet. Attól függően, hogy milyen fizikai állapotban kezdtünk el futni, fél év alatt szinte mindenki le tud majd futni 30 percet egyhuzamban.

De miért is jó futni?

Amíg mindig csak kezdő futók vagyunk, mert újra és újra abbahagyjuk, valóban nehéz elhinni, hogy jó futni. Pedig idővel minden futó elmondhatja, hogy gyökeresen megváltoztatja a rendszeres mozgás az életüket, ami nemcsak a felszabaduló endorfinnak köszönhető. Ellenállóbb lesz az immunrendszerünk, javul a vérkeringésünk, nő a tüdőkapacitásunk és erősödik a vázizomzatunk, pszichikailag pedig stabilabbak és boldogabbak leszünk.  Ha egyszer valóban ráérzünk a futás ízére, már csak egy kérdésünk marad: Miért nem futottunk eddig?


Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!