Egészséges táplálkozás gyerekeknek

Egészséges táplálkozás gyerekeknek

A válógatós gyerkőcök okozhatnak némi fejfájást a szülőknek, de semmi ok az aggodalomra! Rengeteg módja van annak, hogyan vezessünk be a kicsik étrendjébe új alapanyagokat. Íme egy példa, hogyan vette rá egy anyuka csemetéjét az új ételekre, és hogyan tudjuk mi magunk is feldobni a saját gyermekünk étrendjét új ízekkel.


“A gyerekek vagy jól esznek, vagy jól alszanak.”

Ezzel a bölcsességgel láttak el tapasztalt szülők, amikor a fiam megszületett. A legjobb napokon is csak rövideket szunyókált, és azonnal nyöszörgött amint letettem a kiságyába. Ha a mi ágyunkban bóbiskolt el, akkor pedig sírásban tört ki, ha kicsit távolabb gördültem tőle egy karnyújtásnyinál.

Épp ezért gavallér voltam, amikor elkezdtük a szilárd ételek bevezetését a kicsit 8 hónapos kora körül. Az étkezési szokásai már nem lehetnek elviselhetetlenebbek, mint az alvásnál voltak, - gondoltam magamban.

Szerencsére nem is voltak. A gyermekem gond nélkül megette a gyümölcs- és a zöldségpüréket. Amikor elkezdett áttérni a szilárd ételekre, a gyermekorvos azt javasolta, hogy egyféle pürésített ételt adjunk neki először (elkerülve a fulladást, illetve az allergiák kiszűrése miatt), és csak ezután keverjük a hozzávalókat, illetve ezután fűszerezzünk. Minden új falatnál felcsillant a szeme, ahogyan ízlelgette a kanalat.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Megette a saját részét a joghurtos gabonapehelyből és babarizsből. De a fiam igazán azokért a gasztronómiai élményekért rajongott, amelyeket még soha nem kóstolt. “Egy hapit!” - követelte mindig, miután a sajátját befejezte, és a mi tányérunkat figyelte árgus szemekkel.

A szülőtársak hitetlenkedve csóválták a fejüket. Elárultam nekik, hogy az egyetlen taktika amit bevetettünk, az nem volt más, mint hogy sosem utasítottuk vissza kisfiunknak, amikor valamiből kóstolót kért. Aztán emlékeztettem őket arra, hogy az ő gyermekük – ellentétben az enyémmel - viszont valószínűleg többet alszik egy huzamban három óránál.

Hogyan vegyük rá a gyerekeket, hogy új alapanyagokat kostóljanak meg?

Az új ízek ismertetése az étkezési szokások kialakulásának elején, segít a későbbi válógatósság enyhítésében. Szóval hogyan is lehet az ételek széles palettáját kínálni számukra?

  1. Tartsunk új ételeket a közelben! Ha a gyermek azt látja, hogy a szüleik élvezettel esznek valamit, sokkal nagyobb eséllyel kóstolja meg ő maga is. (Ez a jól ismert “Azt kérem, amit ő.” szokás.) Alakítsunk ki egy változatos étrendet magunk és partnerünk részére, így a gyerkőc repertoárja automatikusan kitágul.
  2. Hagyjuk, hogy új ételeket válasszon! Kisbabák esetében ez annyit tesz, hogy hagyjuk őt a mi tányérunkról falatozni,ha valami nagyon szimpatikusnak tűnik számára. A kicsit nagyobbaknál a vásárlás során legyünk demokratikusak: hagyjuk, hogy gyermekünk válasszon egy új gyümölcsöt vagy zöldséget.
  3. Rendszeren kínáljuk az új ízeket! Csak azért, mert a gyerek nem „imádja” a zöldbabot elsőre, az nem azt jelenti, hogy többet nem is kéne kínálnunk neki. Épp ellenkezőleg! Kutatók szerint hosszú időbe telhet, mire egy kisgyerek felfedezi az új étel ízét.
  4. Mindig az étkezés elején tálaljunk fel új ételeket! Csemeténk ekkor még éhesebb, így talán nagyobb hajlandóságot mutat például a sült tofu irányába.
  5. Írjuk körül az új ízeket! Amikor valami újat kínáunk, adjunk egyfajta leírást: “ A kiwi olyan, mint a szőlő és az eper ízének keveréke; tudod, amiket szeretsz!”

Egészséges ételek gyerekeknek
Hogyan érhetjük el, hogy gyermekünk a csoki helyett a gyümölcsért nyúljon? Mit választ, ha mi nem vagyunk ott?

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!