Erősítő menü, ha közeleg a verseny

Erősítő menü, ha közeleg a verseny

Nem is gondolnánk, hogy a gyerekek sporteredményeit mi magunk is befolyásolni tudjuk, az egészséges ételek a gyerekeknek nagymértékben hozzájárulhatnak egy-egy verseny sikeréhez.


Hosszú, fáradtságos munkát tehetünk tönkre puszta jó szándékból is, ha nem a megfelelő ételt tálaljuk a gyerekek elé nagyobb megmérettetés, verseny előtt. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy mi kerül a szervezetükbe, nagyobb megterhelés előtt egészen más típusú táplálékra van szükségük, mint a hétköznapokon.

Energia
A győzelemhez a maximális formájukat kell hozniuk a gyerekeknek. Nem elég, hogy alaposan megetetjük őket, figyelnünk kell az ételek egyes összetevőire is. A mozgáshoz sok energia kell, a versenyen pedig ott és akkor kell teljesíteni. Ha túl kevés energiát adó ételt kap a kis versenyző, nem lesz elegendő lendülete a legjobb teljesítményét nyújtani. Ilyenkor nem biztos, hogy a sovány, diétás, egyébként egészséges ételek a legmegfelelőbbek a gyerekek számára.

Verseny előtt ne túl zsírosat!
Hiába gondoljuk azt, hogy a jó, laktató ételtől lesznek minél erősebbek a gyerekek a versenyen, a táplálék felszívódása a gyomorban nagyobb befolyással bír az aktuális teljesítményükre. A zsíros ételeket a szervezetünk nagyon lassan bontja le, tele hassal, emésztetlen étellel a gyomorban pedig nem lehet versenyezni. Mielőtt elindul a versenyre a gyermekünk, a hétköznapi táplálkozástól eltérően, gyorsan felszívódó szénhidrátokat kínáljunk számára. Ezek hirtelen töltik fel nagyobb energiával, egy banán például körülbelül fél óra alatt megemésztődik. Alacsony zsír- és magas szénhidrát tartalmú ételeket adjunk a gyerekeknek sportversenyek előtt. Óvakodjunk a túlfűszerezett, nagyon olajos, zsíros ételektől, ami nemcsak a sportoló gyerekek, de a mi gyomrunknak is megterhelő.

Közvetlenül a verseny előtt
Nagy terhelésnél a mozgást akadályozza, ha a gyomor tele van. Éppen ezért, közvetlenül sportolás előtt legalább egy órával ne egyen semmit a gyerek, folyadékot is csak módjával fogyasszon. A szőlőcukor kiváló választás a verseny előtti izgalomban.

Egészség és immunitás
Az egészséges ételek közül a gyerekek számára ilyenkor is fontosak az immunrendszerüket erősítő finomságok. Az olajos magvak, gyümölcsök és zöldségek mellett fehérjedús ételeket tálaljunk eléjük, ezenkívül fontos, hogy tejtermékeket is fogyasszanak az ifjú versenyzők. Ne feledjük! Nem akkor teszünk jót a gyermekünkkel, ha alaposan megetetjük versenyek előtt! tudatos főzéssel magunk is hozzájárulhatunk a gyerekek sikereihez.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által