Kímélő ételek

Kímélő ételek

Tekintse meg útmutatónkat, amely egészséges és „alvásbarát” nassolnivalókat ismertet meg önnel és gyermekeivel.


Egy mozgalmas és stresszes nap után a tennivalók listája gyakra a lefekvést követően is zakatol az agyunkban, s ettől bizony nehezen tudunk elaludni. A gyerekek is gyakran fölriadnak az éjszaka közepén. A zavartalan, 8 órás alvás érdekében próbálkozzunk egy kis nassolással. Igen, egy pár könnyed falat az ágybabújás előtt megelőzheti az álmatlan forgolódást. Karcsűságunk megőrzése érdekében a hagyományos szemlélet egyértelnűen elutasítja a nasizást és azt tanácsolja, hogy a vacsora után már ne fogyasszunk semmit.

A hiedelemmel ellentétben azonban, pár kényeztető falat épp ellenkezőleg hat és segít a a pihentető alvásban. Mitöbb, tanulmányok kimutaták, hogy az alvatlanságból adódó stressz épp súlygyarapodáshoz vezethet. Ezzel ellentétben az egyes ételekben található bizonyos összetevők álmosságot idézhetnek elő. Azok, akik rosszul alszanak vagy álmatlanságban szenvednek, azt tapasztalhatják, hogy a késő este elfogyasztott snack-ek segítenek „alvó üzemmódba” rakni a szerveztünket. Ennek köszönhetően a mostanában elterjedt diéták igenis biztatnak arra, hogy az étkezések között iktassunk be apróbb nasikat. A bizonyos ételekben föllelhető és az alvást elősegítő triptofán nevű aminosav kulcsfontosságú a pihentető aláshoz.

A gyermekek noha nem szenvednek nyomasztó gondolatokkal teli álmatlanságban, azonban a rossz álmok fölriaszthatják őket. A kicsik apró gyomrának pedig jó ha tartalmaz valamit, amivel kihúzzák a reggeliig. A hirtelen növésnek indult gyerekek számára szintén nem árt az extra kalóriabevitel. Az édességekkel és fizikai mozgással túlpörgetett apróságok számára pedig a lefekvés előtt elfogyasztott egészséges snack-ételek segítenek lecsillapodni.
A nyugodt alvás érdekében próbálja ki ezeket a bűntudat nélkül fogyasztható ételeket:

  • Félbevágott banán pár szem mandulával
  • Almaszeletek mogyoróvajjal
  • Trappista sajt teljes kiőrlésű krékeren
  • Tökmag, vagy napraforgómag
  • Alacsony zsírtartalmú joghurt friss, bogyós gyümölcsökkel
  • Kávéskanálnyi hummusz szeletelt uborkával
  • Cseresznye
  • Teljes kiőrlésű pirítós mandulavajjal
  • Langyos tej
  • Kamilla tea (altató hatású)

Ízlésének megfelelően állítsa össze a snack-eket, például tálalhatja a banánt mogyoróvajjal, az almát a sajttal, vagy a mandulát a cseresznyével. Ezek az ételek több okból is nyugtató hatásúak. A magvak és a sajt triptofánt tartalmaznak, melyek szervezetünkben az alvást elősegítő melatoniná alakulnak át. A cseresznyében és a banánban szintén megtalálható a melatonin. A mandula enyhe izomlazító hatással bír, a tejtermékek pedig kalcium tartalmukkal segítik elő az alvást.

Az étkezés és alvás közötti komplex fiziológiai reakciókhoz triptofánra, melatoninra és szénhidrátokra van szükség, melyek szerotonin termelésükkel hatnak nyugtatólag a szervezetre. Egy kevés proteinnel stabilan tartható a vércukorszint és a gyomor telítettségérzete, melyek szintén hozzájárulnak a zavartalan éjszakai alváshoz.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Éjszaka kerülendő ételek és italok
A gyerekek hajlamosak kekszet ropogtatni lefekvés előtt, azonban a cukros szénhidrát az ideiglenes energialöket után épp az ellenkező hatást váltja ki, mint amire az elalvás előtt szúkség van; olyan, mintha egy csésze kávét, vagy teat innánk meg ágybabújás előtt. Az alvási zavarok elkerülése érdekében, az alábbi ételeket csak kora délutánig szabad fogyasztani:

  • Kávé, koffeintartalmú teak, szénsavas víz
  • Csokoládé (cukor és koffeintartalma miatt)

Ügyeljen arra, hogy a nap bármely szakában fogyasztott ételek alacsony zsír- és cukortartalommal bírjanak. A sok protein – különösen este – lelassítja az emésztést.

Egyéb megszívlelendő tanácsok: a snack-eket csak kis adagokban fogyasszák: pl. egy vékony sajtszelet, kávéskanálnyi mogyoróvajjal. A snack ugyanis nem főétel, csak segít a főételek közötti éhségérzet csillapításában. A másik fontos dolog, hogy 45 perccel a lefekvés előtt már ne egyenek semmit! A snack-ek elkészítése lehet ötletes, például az elkészített falatok tetejét díszíthetjük cseresznyével (ami csipetnyi melatonint is tartalmaz). Fogyassza őket együtt a család és élvezzék jótékony hatásukat valamint a zavartalan éjszakai pihenést!

Ajánlott bejegyzések:

Alvást segítő módszerek: jóga pozíciók
A jóga köztudottan remek stresszoldó: ha volt már nehézsége az éjszakai elalvással, akkor naponta végzett jógagyakorlatokkal segíthet ezen...


Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által