A jó alvás titka

A jó alvás titka

A szépségünk megőrzése érdekében folytatott pihenés nem csupán tévhit. A nyugodt éjszakai alvás évekkel hosszabíthatja meg életünket.


Egyes embereknek elég 6 óra alvás, azonban van, aki 8 óránál is többet igényel.
Számos kutatás eredményeképpen a legtöbb tudós egyetért abban, hogy a kialvatlanság káros lehet a szervezet számára.

A San Diego beli Kaliforniai Egyetem egyik tanulmánya szerint a közhiedelemben elterjedt 8 órával szemben, az éjszakánkénti 7 órányi alvás az optimális - de semmiképpen sem kevesebb 6 és fél óránál.
A mágikus erővel bíró 7 óra alvás amit a tudósok,,alap alvás" néven emlegetnek, elegendő az egészségünk optimális szinten tartásához. Az egymillió önkéntes bevonásával végzett alváskutatás arra a következtetésre jutott, hogy a napi hét óránál kevesebb alvás csökkentheti az élettartamot.

Ráadásul, az Egyesült Királyságok beli Surrey egyetem közelmúltban kiadott közleménye arról számol be, hogy a kialvatlanság olyan krónikus egészségügyi problémákhoz vezethet, mint pl a hasmenés, szívbetegségek, magas vérnyomás, vagy az elhízás.
A Guardian közleménye szerint a kellő mennyiségű alvás több éjszakán át történő hanyagolása (vagyis naponta kevesebb, mint 6 óra alvás) hatással van több mint 700 olyan génre, amelyek a betegségek leküzdéséért felelősek.
Ezek a szervezetben zajló változások pedig befolyásolják hosszú távú egészségünket, megzavarva az immunrendszert es az anyagcsere folyamatokat.

A rendszeres, éjszakánkénti öt óránál kevesebb alvás 15 százalékkal növelheti az elhalálozás kockázatát - állítja a tanulmány.
Alváskor a szervezet ,,regeneráló" üzemmódba kapcsol, így az alvásmegvonás elnyomja azoknak a géneknek a működését, amelyek a szervezet gyulladásra történő reakcióiért felelősek és kapcsolatban állnak az öregedéssel. A ,,gyógyalvás" kihagyása következtében az arc is tükrözi a test fáradtságát. Ami meg ennél is rosszabb, hogy az alvás hiánya további álmatlansághoz vezethet.
Tekintve, hogy a szervezet helyreállítása alvás közben történik, - beleértve az új hámsejtek keletkezését és a hormonrendszer egyensúlyba hozását, - a krónikus alvászavarok súlyos egészségügyi problémákhoz vezethetnek.
A zsíros bőr es a szem alatti sötét karikák elég motiválóak a legtöbb nő számára ahhoz, hogy eleget akarjanak aludni; azonban ezt könnyebb mondani, mint megtenni.

Az emberek különböző bioritmussal (biológiai órával) rendelkeznek.
Azonban Jim Horne professzor, a loughborough-i Egyetem Alváskutató Intézetének munkatársa úgy gondolja, hogy ez a tényező nem befolyásolja az alvás minőségét, hiszen vannak, akik 6 óra alvás után is ,,elégedettek az eredménnyel."
Noha vitatható, hogy vajon a hét vagy a nyolc órás alvás az optimális, azonban függetlenül az alvás pontos időtartamától az már biztos, hogy az alvás minősége meghosszabíthatja ”élettartamunkat”.
Nos, gondolkodjanak el a különböző szakértői véleményeken, azonban kevesebbet semmiképpen ne aludjanak miattuk!

Nehány módszer a pihentető éjszakai alvás fejlesztésére:

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom
  • Alakítson ki egy rendszeres alvási rutint!
  • A napközbeni alvások ne tartsanak 45 percnél tovább.
  • Ne fogyasszon koffeint nap közben és ne fogyasszon alkoholt az alvás előtti időszakban!
  • Sportoljon legalább 20-30 percet naponta, amelyet minimum 3 órával alvás előtt fejezzen be.
  • Hálószobájában alakítson ki egy kellemes környezetet!
  • A számítógépet és videójátékokat nehány órával az alvás előtt kapcsolja ki!
  • Készüljön fel az alvásra a fények elhalványításával, és lefekvés előtt vegyen egy lazító fürdőt!
  • Koncentráljon pozitív dolgokra!
  • Fogyasszon az alvást elősegítő, triptofán tartalmú ételeket.
  • Ha nincs a szobában elég sötét, viseljen szempántot.
  • Ha napközben alszik, ne sötétítsen be!

Önnek hány óra alvásra van szüksége? Ossza meg hozzászólásait másokkal! Hasznosnak és érdekesnek találta a cikket? Kattintson a "tetszik" gombra! Amennyiben írásunk elnyerte tetszését, ne feledje el megosztani másokkal!

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által