Alvászavarok

Alvászavarok

Sokan nem is tudják, hogy alvászavarral küzdenek, pedig az éjszaka nyugalma nélkülözhetetlen az egészséges test és lélek működéséhez.


Alvászavarok alatt olyan alvási problémákat értünk, melyek nemcsak eltérő tünetekkel jelentkezhetnek, de akár valamilyen szervi betegség is állhat a hátterükben. A pihentető alvás hiánya pedig már önmagában is problémát okoz, a szellemi és fizikai teljesítmény csökkenéséhez vezet.

Álmatlanság
Álmatlansággal sokan küzdünk, valódi alvászavarról azonban akkor beszélünk, ha a probléma tartósan fennáll. A nehéz elalvás, korai indokolatlan felébredés, vagy a felületes alvás egyaránt az álmatlanság tünete, sokszor okozhatja depresszió, stressz, betegség, vagy valamilyen függőség is. Az alvászavarok közül az álmatlanság az egyik leggyakoribb, ami szervi problémák kísérő tünete lehet, például pajzsmirigy betegségé. Amennyiben nem betegség mellékhatása, altatók szedésénél lassabb, de kíméletesebb megoldás az életmódváltás, stressz-kezelés.

Nappali aluszékonyság, horkolás
A nappali álmosságnak számos oka lehett. Akkor beszélhetünk alvászavarról, ha a fáradtság mellett időben elegendőt alszunk. Sokan nem is sejtik, hogy a horkolás például a nappali aluszékonyság egyik kiváltó oka, ugyanis zavarja az éjjeli pihenést. Az apnoe súlyos, egészséget veszélyeztető probléma lehet, javasolt az orvosi kivizsgálása, valamint kezelése, a súlyos oxigénhiány elkerülésének érdekében.

Alvajárás
Alvászavarnak tekintjük az alvajárást is, mely mögött előfordul, hogy a megterhelt idegrendszer, vagy a túlzott stressz áll. Az alvajárás mellett alvási problémának számít a fogcsikorgatás és a lábak koordinálatlan mozgása is.

Elalvás szokatlan időpontokban

Nemcsak a fáradtság miatt alhatunk el napközben olyankor, amikor egyébként aktívak szoktunk lenni. Megzavarható az agyi központ működése, ha hosszantartó ideig felborul az éjszakai alvásciklusunk, kimarad az éjjeli alvás esetleg éjszakai műszak miatt.
Amennyiben nincs fizikai háttere, vagy lelki eredete az alvászavarnak, életmódváltással is sokat tehetünk a pihentető alvás érdekében. Súlyos esetben gyógyszeres terápiával kezelhető a betegség, kiegészítve pszichoterápiás módszerekkel.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Első örömteli pillanatok

Első örömteli pillanatok

"

És MEGÉRKEZETT !! :-) A munkahelyemen kaptam meg a csomagot, pár kollégám körbeállt amíg kibontottam. Együtt csodáltuk meg a készüléket, olvastuk el az ismertetőket. Már van pár önkéntes is, akik tesztelik a pótfejet és a fogkrémet, várom tőlük a beszámolókat. Itthon is nagy érdeklődéssel vette körül a szűk család, ma mind a hárman kipróbáljuk...szóval mennem kell, fogat kell mosnom! :-))

"

nagykövet által