Egészséges Ételek Az Erős Immunrendszerér

Az étrendünkbe beépíthető természetes immunrendszer erősítők

A tél beköszöntével mindenki behúzódik a lakásba és sajnos a hideggel járó nyavalyákra is érzékenyebbek leszünk. A mindig elfoglalt, dolgozó anyukák esetében egy csúnya vírus és a csúcsforma között az erős immunrendszer jelentheti a különbséget. Ha az alábbi ételeket hozzáadjuk az étrendünkhöz, gyakorlatilag ”erősre ehetjük’’ magunkat.


Próbáljuk ki ezeket a természetes immunrendszer erősítőket, amelyek könnyedén beszerezhetőek egy közeli zöldséges- vagy bioboltból, majd élvezzük a fölerősödött immunrendszer, az egészségesebb bőr, a fokozott energia és jobb kedélyállapot hatásait.

1.  Szuperfűszerek

Ezeket az immunerősítő gyógynövényeket úgy lehet fogyasztani, akár a hagyományos ételeket. Ilyen például a moringa, amely őshonosan terem a Himalája hegyeiben. Egy másik hasonlóan hasznos növény a ginseng, amely világszerte az energia-helyreállító és erősítő tulajdonságairól ismert. Ezek a növények az ún. adaptogének csoportjába tartoznak, és segítenek a mindennapos stresszhez történő alkalmazkodásban.

2. Szuperételek

Ezek olyan növényi eredetű ételek, amelyek tápértéke igen magas. Ilyen „szuperételnek” minősülnek az alábbi táplálékok:

  • A Camu camu, amely egy apró, az Amazonas esőerdeiben őshonos gyümölcs. Ez az egyik legnagyobb c-vitamin és antioxidáns alapú gyümölcs a világon. Minden nap fogyasztható méz és citrom hozzáadásával, italba keverve pedig immunrendszer elixírként akár gyermekek is fogyaszthatják. 
  • A baobab fantasztikus rostforrás, melyet a bélrendszerben lévő barátságos baktériumok ’’ételként’’ (probiotikumként) észlelnek. A baobab pektint, (mely egy bizonyos rost fajta) kalciumot, C-vitamint és vasat is tartalmaz, ezáltal potenciális immunrendszer erősítőnek mondható.
  • A gombát már évszázadok óta alkalmazzák az egészségügyben. A japán gomba különösen erős, nagy mennyiségű ergothaineine tartalmának köszönhetően, (amely a D-vitamin egyik formája és antioxidáns) nem semmisül meg főzés közben. A gomba serkenti a fehérvérsejtek működését, melyek a fertőzés elleni küzdelem első számú harcosai. A shiitake, a maitake és a reishi bizonyulnak a leginkább hatékonynak, ráadásul mindegyikük akár naponta fogyasztható.

3. Pro- és prebiotikumok

Az emésztőrendszer az immunrendszer első számú védőbástyája, melynek hatékony működése nagyban függ az élő baktériumoktól, más néven mikroflóráktól. A pre- és probiotikumok egyaránt támogatják az immunrendszer egészségét, ugyanis hozzájárulnak a hasznos bélrendszeri baktériumok szaporodásához, így mindenki számára fontos volna, hogy ezek részesei legyenek napi étrendünknek.

A natúr joghurt fantasztikus probiotikum forrás, így rendszeres fogyasztása igen ajánlott. Többek között remek prebiotikum forrásnak számít a banán, a spárga és a cikória is. Az imént felsorolt ételek mellett szintén remek pro- és perbiotikum forrásnak tekinthető minden erjesztett és kultivált étel, mint amilyen a kimchi, a kombucha, a guargumi, a savanyúkáposzta és a kefír.

4. Színes gyümölcsök és zöldségek

A növények számtalan természetes bioaktív vegyületeket tartalmaznak, melyeket fitokemikáliáknak nevezünk. Ezek segítenek a baktériumok, a gombák és számos egyéb más támadás ellen. Amennyiben lehetséges, törekedjünk az organikus és szezonális gyümölcsök és zöldségek fogyasztására, ezek ugyanis több vitamint tartalmaznak. A világos színű zöldségeket legjobb nyersen elfogyasztani.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

A legerősebb antioxidáns tartalmú ételek közt található a legtöbb bogyós gyümölcs, például az eper, a szeder, az áfonya, vagy a málna. Ezek a gyümölcsök az antocianin nevű vegyületnek köszönhetően kapják élénk színeiket. (pl. sötétvörös vagy sötétlila). Nagy mennyiségben tartalmaznak C-vitamint is.

További immunrendszer erősítő fitokemikália források:

  • Sárga színű karotinoidok, amelyek az édesburgonyában vagy a sárga tökben találhatók. 
  • Piros színű likopén: a paradicsomban és a guavában
  • Fehér allicin: a fokhagymában
  • Quercetin: hagymákban
  • Resveratrol: vörös szőlőben és a vörösborban.

5. Zöld tea

Kortyolgassunk rendszeresen zöld teát! Ez a népszerű, Kínából származó ital segít a gyulladások megelőzésében, kisöpri a szervezetben található kórokozókat, illetve védi a sejteket a DNS károsodástól.

6. cink

Az ásványi anyagnak és egyben antioxidánsnak minősülő cink egy gyakran elhanyagolt, ugyanakkor rendkívül fontos immunerősítő. Segíti a gyógyulást, illetve kordában tartja a fertőzéseket. Legnagyobb mennyiségben a marhahúsban lelhető fel, így minden vegetáriánus számára érdemes odafigyelni a megfelelő cinkpótlásra. Egy másik remek forrásnak számít még a tökmag.

7. Méregtelenítő hatóanyagok

Bizonyos vegyületek nagyban segítik a szervezet méregtelenítő folyamatait, ezáltal megkönnyítik az immunrendszer dolgát. Erre jó példa a klorofil, amely minden zöld gyümölcsben megtalálható. A megfelelő hatás érdekében rágcsáljunk sok zöldet!

8. Tejsavófehérje

A fehérjét, amelyet a tejből vonnak ki, könnyű megtalálni az ételekben, emellett fontos antioxidánsokat is tartalmaz. A por alapú tejsavófehérje turmix remek kiegészítő bármilyen reggelihez, különösen, ha rendszeres testmozgást végzünk és szeretnénk megőrizni rugalmasságunkat.

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test 

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Lepedékmentes fogak az Oral-B elektromos fogkeféve

Lepedékmentes fogak az Oral-B elektromos fogkeféve

"

Hagyományos fogkefével tovább mostam mint 2 perc, viszont az Oral-B-vel még kevésnek is tartom, mert annyira élvezem : ) Azt a következtetést kellett levonnom, hogy jó pár év eltelt, de talán most először mostam úgy fogat, hogy nem éreztem azt, hogy maradt valami lepedék a fogaimon. Ha végig simítom a nyelvemmel a fogaimat tisztának érzem és ez olyan jó :D

"

nagykövet által
Cseppcsaj

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által