Bőrápolás

Bőrápolás – napvédelem

A nap érintése csodálatos érzés, de sajnos árthat is a bőrnek.


Hogyan élvezhetjük a napfény jótékony hatását a kockázatok elkerülésével?

Ha bőrünket túl sok napsugárzás éri, jön a leégés, a vele járó fájdalom, a hámlás, és a bőrt ért károsodás: mindannyian jól ismerjük ezt a jelenséget. A napfényt a benne rejlő jótékony erő ellenére nem túl pozitívan értékeljük manapság.

Pedig milyen sok dal dícséri erejét: A klasszikus slágerek, mint pl. a “Good Day Sunshine (Üdvözöllek napsugár),” “You Are the Sunshine of My Life” (Te vagy életem napsugara)

vagy a “Walking on Sunshine.” (A napfényben járok) mind arról szólnak, hogy mennyire szeretjük a nap melegét, és jelképesen utalnak az élet napos oldalára, azaz az optimista életszemléletre és a szerelemre. Ahogy egy dalszövegben elhangzik, “Don’t it feel good?” (Hát nem jó érzés?). Az igazság az, hogy a napfény értékes, egészségünkre jótékony hatással rendelkezik, de csak akkor, ha betartunk néhány szabályt.

Legújabb kutatások szerint fényvédőkrém használata nélkül is eltölthetünk 15 percet a napon anélkül, hogy leégnénk, sőt, szervezetünk értékes D vitaminhoz jut, amely segít a csontok és fogak megerősödéséhez és a sejtnövekedéshez nélkülözhetetlen kalcium és foszfát felszívódásában.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

A napfény előnyeinek hosszú listájába tartozik még a kedélyállapot javítása, melyet a szerotonin növelésével vált ki, illetve a szervezet endorfin és melatonin raktárkészleteinek feltöltésée, amely pihentető alvást garantál. A napfény mindemellett elismerten erősíti az immunrendszert, javítja az anyagcserét, a vérkeringést, csökkenti bizonyos rákos vagy egyéb megbetegedések kockázatát, mint pl. a szklerózis multiplex, az alacsony vérnyomás, a magas koleszterin- és vércukorszint, összességében pedig általános egészségmegőrző hatással bír. Mi az, amire nem jó? Hogy biztosan megfelelő módon használjuk ki a napsugarak jótékony hatásait, csak 15 és 30 perc közötti időtartam erejéig, illetve a 10:00 óra előtti és/vagy 15:00 óra utáni időintervallumban tegyük ki magunkat a napsugárzásnak, hogy megfelelő mennyiségű D vitaminhoz juthasson szervezetünk. A fehér bőrnek kb. 20 percre van szüksége a megfelelő adag eléréséhez. Sötétebb bőrrel tovább is maradhatnak a napon, ugyanis természetes védelmüknek köszönhetően nem égnek meg oly könnyen. Déltájt, amikor a a napsugárzás a legerősebb, fontos a naptej használata, melyet 1-2 óránként ismételten alkalmazni kell a leégés megelőzése céljából. Máskülönben, - ha szeretné elkerülni a ráncokat és a melanómát, - maradjon árnyékban, vagy bőrét teljesen elfedve, sapkával és napszemüveggel.

Egy pár szó a naptejekről: Mindig olvassa el a csomagoláson feltüntetett útmutatót, és válasszon olyan terméket mely UV-A és UV-B védelmet egyaránt biztosít, illetve amely tartamaz cink- és titánium dioxidot. Az ásványi blokkolók jobbak a bőrben felszívódó anyagoknál. Kerülje azonban az oxibenzon tartalmú termékeket! Az „Environmental Working Group” nevű szervezet 2013-ban kiadott egy használati útmutatót a naptejekre vonatkozóan. A naptejjel legalább két óránként kenje át bőrét, különösen ha víz éri, vagy megizzad. A naptejet 6 hónapos kor alatti gyermekek esetében nem szabad alkalmazni. Mindemellett, egy D vitaminban gazdag ételekkel teli étrend (lazac, gomba, tojás, vagy antioxidánsban gazdag gyümölcsök és zöldségek) szintén segítenek megőrizni bőrünk biztonságát a napfürdőzés közben is.

Ajánlott bejegyzések:

Stressz levezetés
Amikor a gyerekek iskolában vannak, vagy ha van egy kis szabadideje munka után...


Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által