Egészséges immunerősítő étrend

Egészséges immunerősítő étrend

Tavasszal a szervezetünk a hosszú, hideg időtől kimerült, a vitamintartalékaink kifogytak, ezért a szervezetünknek szüksége van az immunrendszer erősítésére. Egészséges táplálkozással növelhetjük az egész család ellenálló képességét a tavaszi megfázásokkal és vírusokkal szemben.


Védőpajzs C-vitaminnal
Ha elegendő mennyiségű C-vitaminhoz jut a szervezet, képes kellő ellenanyagot termelni a vírusokkal szemben, védőburkot képezve ezzel a sejtjeink köré. A legideálisabb, ha étellel fogyasztjuk a megfelelő mennyiségű, általánosan napi 200 mg C-vitamint, egész napra elosztva, így folyamatosan támogatjuk a szervezetünket. Naponta hatszor, kis étkezésekre elosztva javasolt zöldségeket, gyümölcsöket enni, biztosítva a vitamin utánpótlást. Persze nemcsak az immunrendszer erősítésére hasznos a C-vitamin, hatékonyan csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, valamint segít a megfelelő koleszterinszint és vérnyomás kialakulásában. Rendszeres fogyasztása csökkenti a vastagbél-, prosztata- és emlőrák kialakulásának esélyét.

Figyelmet az E-vitaminnak!
Az E-vitamin, bár jóval kevesebb figyelmet kap, mint a C-vitamin, nagyon fontos szerepet tölt be az egészséges táplálkozásban és az immunrendszer erősítésében. Serkenti a szervezetben található baktériumölő sejtek működését, valamint az antitestek képződését is elősegíti. Az E-vitamin az öregedés folyamatát is lassítja erős antioxidáns hatásának köszönhetően, valamint a szürkehályog kialakulását is lassítja. Magvakban és növényi olajokban gazdag étrenddel sokat tehetünk az immunrendszerünk megerősítéséért.

A-vitamin béta-karotinból
Mivel az A-vitamin túlzott bevitele káros lehet a szervezet egészséges működésére, hasznosabb, ha élelmiszerekben fogyasztjuk béta-karotin formájában, melyből a szervezet A-vitamint alakít át a szükséges mennyiségben. Erre a vitaminra is szükségünk van ugyanis, nemcsak a szemidegek számára fontos a jó látás megőrzése érdekében, de a nyálkahártyák egészsége miatt is nélkülözhetetlen. Hatékony az immunrendszer erősítésében, a béta-karotin fontos antioxidánsként is ismert, így egyes rákfajták kockázatát is csökkentheti. Nemcsak a sárgarépában találhatunk az A-vitamin alapjául szolgáló béta-karotint: a spenótban, sütőtökben, édesburgonyában és számos gyümölcsben (sárgadinnye és sárgabarack például) is megtalálható, így fontos szerepet tölt be az egészséges táplálkozásban.

Cink
Segít az immunrendszerünk megerősítésében az is, ha rendszeresen fogyasztunk cinkben gazdag élelmiszereket. Arra azonban figyeljünk, hogy kevés zöldségben, gyümölcsben találhatunk cinket, főleg húsfélékből, májból, hüvelyesekből és tojásból tudjuk pótolni a szervezet számára szükséges mennyiséget. A cink serkenti a fehérvérsejtek termelését, így az első fronton harcol a szervezet kórokozók elleni küzdelmében. Ezenkívül szabályozza a vércukorszintet és az anyagcsere folyamatokat is, nátha, vagy megfázás esetén gyorsabban regenerálódik a szervezet általa.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által