Egészséges táplálkozás teszt

Egészséges táplálkozás teszt

Ha akkor is hajlamos az evésre amikor nem éhes, elképzelhető hogy Ön ún. érzelmi evő.


Töltse ki kvízünket és tudja meg hogy az emóció szerepet játszik-e Önnél a táplálkozásban!

1. A főnöke azt állítja hogy nincs megelégedve a munkájával. Ön:

  1. Elugrik az étterembe és megvigasztalja magát egy szelet tortával.
  2. Telefont emel és a barátnőjének elpanaszolja a történteket.
  3. Azonnali tervet állít fel arra, hogyan tudna jobban összpontosítani a munkájára.

2. Öt éves kisfia nem hajlandó befejezni a vacsoráját. Ön:

  1. Elfogyasztja a maradékot, ne vesszen a finom étel kárba.
  2. Ragaszkodik hozzá, hogy a gyerek megegye a vacsoráját.
  3. A maradékot a kutyának adja.

3. Mire hajlamos leginkább unalmában:

  1. Irány a hűtőszekrény: nasi idő van!
  2. Alkalmanként nassol, de akkor is inkább gyümölcsöt.
  3. Felhívja a barátnőjét, böngészi az internetet, vagy fellapoz egy magazint.

4. Annak ellenére hogy nem volt éhes, megevett egy zacskó chipset. Mit érez?

  1. Bűntudatot, haragot, szégyent. Már megint túlette magát..
  2. Frusztrációt érez és megfogadja, hogy a héten már nem csinál ilyet!
  3. Nem aggodalmaskodik emiatt – egyébként is ritkán fordul ilyesmi elő.
Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

5. Egy fogyókúra program keretében sikerült leadnia súlyából a héten. Ön:

  1. Megjutalmazza magát kedvenc gyorséttermi ételével, hiszen megérdemli.
  2. Vesz egy új ruhát amiben most hogy valamennyit fogyott, szívesen mutatkozik..
  3. A jó hír ösztönzi Önt arra, hogy a maradék fölöslegtől is kitartóan megszabaduljon.

6. Hogyan tervezi meg családja heti étrendjét?

  1. Nagyon elfoglalt vagyok, gyakran inkább rendelünk valamit.
  2. Többnyire előre tervezek, de olykor előfordul hogy gyorsétteremben eszünk.
  3. Mindig megtervezem az étkezéseinket, és ennek megfelelően vásárolok.

7. Nagy nyomás nehezedik Önre a munkahelyén, és fontos dologban kell döntést hoznia. Mit tesz ilyenkor?

  1. Magához vesz egy muffint és egy csésze kávét; az evés megnyugtatja Önt, ez pedig segít a döntéshozatalban.
  2. Összeírja a lehetséges megoldásokat, mindegyik mellé sorol érveket és ellenérveket. Majd akkor ünnepel egy kis nassal, amikor már megvan a végső megoldás.
  3. Elkezd valami máson dolgozni és visszatér a kérdéshez később.

8. Hajlamos arra, hogy egész nap rágcsáljon valamit és soha ne érezze magát igazán éhesnek?

  1. Ez nálam majdnem mindig így van: éhesen képtelen lennék koncentrálni!.
  2. Előfordul néha, többnyire amikor unatkozom.
  3. Nem. Háromszor étkezem egy nap.

Milyen válaszokat jelölt meg?
többségében „a” válaszokat:
Ön érzelmekből fordul az evéshez, ami súlygyarapodáshoz és bűntudathoz vezethet. Törje meg az ördögi kört és hallgasson szervezetére! Ha rátör Önre a nassolhatnék, foglalja el magát valami mással, például tegyen egy sétát! Érdemes táplálkozási szakértővel, vagy pszichológussal konzultálnia.

többségében „b” válaszokat:
Alapvetően minden rendben van, azonban alkalmanként étellel vigasztalja magát. Az étkezés egy kellemes élmény, de nem szabad túlzásba vinni. Az egészségesebb étkezési szokások kialakításához írja össze minden nap hogy mit evett és miért.

többségében „c” válaszokat:
Ön egészségesen táplálkozik és megfelelően kezeli érzelmeit!

Egy kis segítség az érzelmi evés problémájának kiküszöböléséhez:
Próbálja meg mindig kialudni magát! Az alváshiány fokozza az éhségérzetet a szervezetben megnövekedett leptin szintnek köszönhetően, amely nem más, mint a teltséget jelző étvágyszabályozó hormonunk.
Találjon az evés helyett különböző alternatívákat! Például menjen el sétálni, vagy végezzen valamilyen relaxációs gyakorlatot, pl. jógázzon!
Az unalmas perceket inkább egy új hobbival, vagy egy régi hobbi újjáélesztésével üsse el! Lapozza fel a helyi újságot és keressen valami karitatív elfoglaltságot!
Ne raktározza el az érzelmeit: tanuljon meg beszélni a problémákról!
Mozogjon! Kutatások bizonyítják hogy a sport oldja a stresszt és jó közérzetet eredményez.
Igyon vizet! Sokszor a szomjúságot összetévesztjük az éhségérzettel.


Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által