Frontérzékenység

Frontérzékenység - tünetei és kezelése

„Front van!” szoktuk mondani, miközben az időjárás okozta kellemetlenségektől szenvedünk kisebb, vagy nagyobb mértékben. Hogyan hatnak ránk a frontok és mit okozhatnak?


Miért hat ránk az időjárás?
Az időjárás változása, a hőmérséklet, légnyomás és páratartalom, az átvonuló meleg és a hidegfrontok különböző intenzitással hatnak ránk és eltérő tünetekkel jelentkezhetnek az arra érzékeny embereknél. Szervezetünk reakciója a környezeti változásokra nem véletlen, a frontokra leginkább idegi és hormonális tüneteket eredményeznek, erősebb reakcióra pedig az idősek, legyengült fizikumú, túlhajszolt emberek számíthatnak.

Hideg front kontra meleg front
A hidegfrontra érzékenyek a front megérkezése után tapasztalhatják a kellemetlen tüneteket. Ilyenkor nő a légnyomás, valamint a hirtelen érkező hűvös, párás levegő is befolyásolja a szervezetünk működését. A hidegfront hatására nagyobb számban indulnak meg a szülések, nőhet a koraszülések száma. Az asztmás rohamok előfordulása is gyakoribb, ezenkívül az epe- és vesegörcsök kialakulásának is nagyobb a valószínűsége, valamint a szívinfarktusnak is. A meleg front már az érkezése előtt megterheli az arra érzékenyek szervezetét. Az emelkedő hőmérséklet és a csökkenő légnyomás hatására csökken a vérnyomás, melynek következtében szédülés, ájulás jelentkezhet. A hangulatunkat is negatívan befolyásolhatja, a meleg front fokozhatja a depressziós tüneteket, ilyenkor több negatív gondolatunk támadhat, mint egyébként.

Mit tehetünk?
Mivel a fronthatások leginkább a vegetatív idegrendszerünkre vannak hatással, a legjobb módja a kellemetlen tünetek megelőzésének, ha az idegeinket próbáljuk megerősíteni. Elegendő folyadékbevitellel, vitaminban és ásványi anyagokban gazdag étrenddel, valamint stressz kerülésével minimalizálhatjuk a tüneteket.
Jótékonyan hat a szervezetünkre, ha a frontátvonuláskor C-, B-, Mg - vitamint fogyasztunk és a szokásosnál több folyadékot iszunk. Jó hatással van az idegrendszerünkre, ha zuhanyzáskor váltogatjuk a hideg és a meleg vizet, de néhány gyógynövény is enyhítheti a tüneteinket. Stressz oldásra a citromfű-, levendula és orbáncfű teát igyunk, de egy meleg fürdővel, néhány lazító jógagyakorlattal, szaunázással is pozitív eredményt érhetünk el.

Registration

Legyen tagja a programnak és férjen hozzá exkluzív ajánlatainkhoz!

Csatlakozom

Adja meg személyes adatait!

Kérjük, hogy a továbblépéshez töltse ki a csillaggal megjelölt mezőket! Amennyiben szeretné, hogy testreszabott ajánlatokkal és tartalmakkal jelentkezzünk, ne felejtse el kitölteni az opcionális mezőket is!

Hogyan csináljuk...

how to banner

Ajaksmink 5 lépésben

A rúzsos ajkak soha nem mennek ki a divatból! Kiválóan feldobják megjelenésünket és alapvetően határozzák meg a női arcot. Miért ne hozzuk ki belőlük a legtöbbet?

További részletek

Hogyan készítsünk egészséges és diétás hamburgert?

A hamburger egy közkedvelt, ugyanakkor kalóriadús étel. Az alábbi zsírszegény recepttel azonban az egészséges táplálkozás híveinek sem kell lemondania a róla.

További részletek

Hogyan rakjunk rendet az otthoni kábelrengetegben?

A modern háztartásokban egyre több az elektronikai készülék, így egy átlagos nappali úgy nézhet ki, mintha egy vödör műanyag gilisztát szórtunk volna szét. Íme pár ötlet hogyan orvosolhatjuk ezt a helyzetet.

További részletek

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

Oral-B: 2 perces beépített időzítő

"

Az időzítőt én rendkívül hasznosnak tartom. Bár korábban sosem mértem, hogy meddig mostam a fogaimat, de érzésre nem volt meg a 2 perc. Ez egy jó funkció, mert mindenkit arra ösztönöz, hogy használja ki a 2 percet és így érje el a tökéletes fogakat.

"

nagykövet által