Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Hogyan kerüljük el a karácsonyi stresszt?

Hogyan kerüljük el a karácsonyi stresszt?

0

A karácsony ideális esetben a szeretetről és a szeretteinkkel eltöltött időről szól. De legyünk őszinték, a családi kapcsolataink nem mindig tökéletesek, és bizony előfordul, hogy épp az ünnepek alatt kerülnek elő a problémák. Vajon hogyan lehet stressz- és veszekedésmentesen „túlélni” az ünnepi időszakot?

Már megint mindjárt itt a karácsony! Ha ön is úgy érzi, hogy ettől a gondolattól összeszorul a gyomra, próbáljon most másképp hozzáállni az ünnephez. 
Miért pont karácsonykor éleződnek ki a családi konfliktusok?
A problémák és konfliktusok először általában nem nagyok, azonban mivel szeretünk hallgatni róluk, ezért egyre csak nőnek és mélyülnek, így amikor az ünnepek alatt össze vagyunk zárva és több időt töltünk együtt, előbb-utóbb előkerülnek. Jobban tesszük, ha előre elgondolkodunk azon, milyen gondok merülhetnek fel a családban, és időben felkészülünk azok megoldására.
Helyzetek, amelyek konfliktushoz vezethetnek:
- A karácsonnyal kapcsolatos elvárások különbözősége.
- Ha valaki a családból bármilyen okból stresszes időszakon megy keresztül, az általában átterjed a többiekre is.
- A ki nem mondott konfliktusok a családban.
- A megfelelési kényszer (hogyan „kell” karácsonyozni) és a perfekcionizmusra való törekvés.

Az értelmetlen konfliktuskezelési stratégiák, mint például a támadás, a védekezés és az elnyomás, nem visznek előre. Vannak ezeknél sokkal hasznosabb módszerek, amelyek ezekben a helyzeketben hatékonyabbak, és még a családi hangulaton is javítanak.
1. A konfliktus elkerülése 
A konfliktusok elkerülésének legegyszerűbb módja, ha előre tisztázzuk, kinek milyen elvárásai és vágyai vannak az ünnepi időszakkal kapcsolatban. Ez főleg akkor sikerülhet, ha eltekintünk minden karácsonyi hagyománytól és szokástól, és tényleg megmondjuk, mit szeretnénk – anélkül, hogy azon gondolkoznánk, mit fognak szólni mások. 
A másik konfliktusforrás a nem megfelelő kommunikáció: ha időben megmondjuk, mikor és milyen segítségre van szükségünk, és nem az utolsó pillanatban szólunk, akkor nem kell megsértődnünk, hogy a másik nem ugrik azonnal, amikor mi szeretnénk. 

2. Sérelmek megbeszélése
A ki nem mondott problémák megbeszélésére nem az ünnepi időszak a legalkalmasabb. Ha úgy érezzük, nem tudnánk őszintén, szeretetben ünnepelni, két dolgot tehetünk. Vagy kibeszéljük előtte a problémáinkat, vagy félretesszük őket erre az időre. Ha az utóbbit választjuk, akkor azt tüske nélkül tegyük, és tényleg felejtsük el erre a pár napra!

3. Három mély levegővétel
És persze az a bizonyos számolás tízig, mielőtt támadunk, számonkérünk, kritizálunk vagy becsmérelünk. Közben gondolkodjunk el rajta, hogyan oldhatnánk meg a helyzetet észszerűen. A leigázás sosem lehet jó megoldás.

4. A jó hangulat megtartása
Ha valamelyikünk éppen nagyon frusztrált és ideges, a többieknek kell oldani a feszültséget. Ilyenkor a legjobb a szeretetteljes, azonban nagyon fontos, hogy sose a másik kárára menjen. Vagyis figyeljünk rá, hogy a másik nehogy úgy érezze, gúnyolódnak, kinevetik, viccelődnek rajta! 

5. A menekülés rövid távon még rendben van
Karácsonykor duplán érvényes: a hosszú távú konfliktushelyzet senkinek nem jó. Sokkal hasznosabb, ha előre megbeszéljük: vita esetén bárki elvonulhat 15-30 percre, és utána nyugodtan visszajöhet. Ez az idő szolgáljon arra, hogy tisztázzuk magunkban, mire van szükségünk a lelki békénkhez. Ezután pedig azonnal tisztázni kell a problémát – figyelembe véve a másik nézőpontját és érzéseit.
0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk