Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Kreatív ötletek a borús, esős napokra

Kreatív ötletek a borús, esős napokra

0
Végre nem kell a munkába rohannia, szabadtéri programot tervezett a családdal, de az időjárás közbeszól… Hideg van, esik és fúj a szél, a gyerekek azonban igénylik a szórakoztató programot. A televízió és a számítógépes játékok semmiképp nem jelentenek jó megoldást. Íme, néhány kreatív ötlet melyek nemcsak mókás, de oktató jellegű időtöltést kínálnak a csemeték számára.
Gyűjtő füzet: Egy emlékkönyv-szerűen vezetett gyűjtő füzetbe beragaszthatunk minden olyan cetlit, melyeket egyébként valószínűleg elveszítenénk. Legyen az egy recept vagy képeslap, itt minden egy helyen megtalálható lesz majd. A gyűjtő füzetet számos változatban elkészíthetjük:
  1. Nyári emlékkönyv: nyomtassunk ki minden olyan családi fotót, melyet a nyári szünidő ideje alatt készítettünk. Amire szükség lesz: színespapír, maradék mintás papír, kétoldalú ragasztó és kartonpapír. A kartonpapírra a kétoldalú ragasztó segítségével ragasszuk fel a mintás papírunkat, majd tetszés szerint rendezzük el rajta a fotókat. Hagyjuk, hogy ezzel a gyerekek foglalatoskodjanak: rajzoljanak a képek köré keretet, vagy írjanak hozzájuk egy-egy kísérő mondatot, amely segít felidézni az emlékeket. Garantáltan élvezettel fogják végezni a feladatot.
  2. Utazókönyv – Összeállíthatunk egy képsorozatot is, melyben az utazásaink során készített fotókat és apró emlékeket gyűjtjük egybe, a múzeum belépőtől kezdve az éttermi szalvétáig. A kollázst állítsuk össze egy bőrkötésű albumba, amelyet filmkép-szerűen lapozgathatunk. 
Sakkjáték: A sakk egy ősrégi táblajáték, amely bizonyítottan stimulálja a gondolkodást és pozitív hatással van az intelligencia fejlődésére. A gyerekek már 5 éves kortól elkezdhetik az ismerkedést e játékkal.
  1. Fedezzük fel a sakktáblát! Vegyük elő a sakktáblát és magyarázzuk el a négyzetek elrendezését. (8x8 négyzetből áll, melyben a fekete és fehér mezők szabályosan váltják egymást.)
  2. Ismertessük meg a gyerekekkel a sakkfigurákat! Ezt követően segítsünk nekik memorizálni azokat. Mindegyik nevét megjegyezni talán nem lesz elsőre könnyű, de segít, ha valamihez megpróbáljuk kötni őket. A huszár például egy ló forma, a bástya pedig a várak valódi bástyájához hasonlít.
  3. Mutassuk meg, milyen alakzatban mozoghatnak és hogyan üthetnek a bábuk! Fejtsük ki, hogy azok a játék során milyen szerepet töltenek be. A magyarázat közben mutassuk is be a lépéseket és ne feledjük, hogy a sakkjáték szabályainak elsajátítása nem kis kihívás a kicsik számára. Legyünk hát türelmesek, időbe telhet, míg teljesen megértik a sakk lényegét.
  4. Játszunk próbajátékokat! Mivel a játék teljes elsajátítása nem elsőre fog megtörténni, ezért gyakoroljunk! Egyszerűbb lehet a kicsik számára, ha a játék menetét fokozatosan építjük fel. Például, először csak a gyalogokat használjuk azzal a céllal, hogy eljussanak a másik játékos térfeléig. Ahogy csemeténk kezdi megérteni az alapokat, bevonhatjuk a futót, a huszárt és a bástyát is. A következő alkalommal pedig már beállhat a király és a királynő is, végül megtaníthatjuk a sakk és a sakk-matt koncepciót. Innentől már nincs is más hátra, minthogy élvezettel játszunk otthon!
Agyfejlesztő játékok:
  1. 2-4 éves korúak számára:
    Építőkocka
    Az építőkocka ősidők óta az egyik legalapvetőbb fejlesztő játék, nem véletlenül játszanak vele az emberek a mai napig. A játék menete: Adjunk a gyerekek kezébe különféle méretű, formájú és színű építőkockát; tulajdonképpen nincs is más teendőnk. Hagyjuk, hogy a kicsik képzelőereje beinduljon!

  2. 5-12 éves korúak számára:
    Az olyan klasszikusok, mint az „Amerikából jöttem” vagy a Barchoba, kiváló fantázia-megmozgató és szórakoztató játékok ennek a korosztálynak. Fejleszti a figyelmüket, illetve a nyelvi és koncentrációs készségeiket.
    Amerikából jöttem
    Az egyik játékos feladata, hogy elmutogasson egy mesterséget. Segítségül megadja annak kezdő és utolsó betűjét: „Amerikából jöttem, mesterségem címere „AŐ” (ez esetben autószerelő). Ezt követően – anélkül, hogy szavakat használna, - elmutogatja, hogyan dolgozik egy autószerelő. Aki a társaságból először kitalálja, az lesz a következő „szereplő”.
  3. Puzzle játékok: Számos puzzle illetve puzzle alapú játék áll a gyerekek rendelkezésére, melyekkel kicsik és nagyok egyaránt örömmel szórakoznak. A klasszikus kirakós változatokat adhatjuk bátran a kisebbeknek, míg az idősebbek már a Scrabblet, Sudokut vagy keresztrejtvényt is kipróbálhatják. Ezek bármelyike szintén kiváló fejlesztő hatással van rájuk. Ön szokott fejlesztő játékokat játszani gyermekeivel? Hasznos ötleteit ossza meg velünk és másokkal!
0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk

Sütik elfogadása