Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Tervezzünk előre, hogy jusson idő mindenre!

Tervezzünk előre, hogy jusson idő mindenre!

0
Nem egyszerű anyaként, feleségként, munkatársként, és a mostani helyzetben még házi tanítóként is helytállni! A látszólag lehetetlen feladatok megvalósításához a szakértők szerint nincs másra szükség, csak egy pontos heti tervre, amely segít súlyozni a teendőket és beosztani az időnket. A hatékony terv összeállításához szeretnénk pár hasznos ötlettel szolgálni.

Nem kell megijedni, pusztán arról van szó, hogy előre gondolkozunk és listázzuk az elvégzendő feladatokat. És amikor már minden rutinszerűvé válik, lesz időnk mindenre – még magunkra is. A kedvező mellékhatásról se feledkezzünk meg: az időmenedzsment szakértői szerint mindez nemcsak megkönnyíti a mindennapokat, de csökkenti a stresszt is.

1. lépés: Milyen feladataink vannak?

Először is írjuk össze pontosan az összes feladatunkat, és hogy mi mennyi időt vesz igénybe. Gondoljuk a rendszeresen ismétlődő teendőinkre is. Az időbeosztásnál ne túlozzunk, ha csak egy dologra kell egyszerre koncentrálnunk, gyakran kevesebb idő is elég hozzá, mint gondolnánk. Ezután készítsünk a számítógépünkön vagy a telefonunkon egy naptárt, amit mindig frissíteni tudunk. Ha nem szeretnénk magunk nekiállni, az interneten is találunk sablonokat hozzá. Írjuk bele a fix feladatokat és időpontokat, például: gyerekek leckéjének ellenőrzése, csekkek elutalásának határideje. Írjuk bele a fix feladatokat és időpontokat, például: gyerekek leckéjének ellenőrzése, csekkek elutalásának határideje stb.

2. lépés: Mi az, amit nem szükséges minden nap megcsinálni?

Persze a mostani szoros menetrend mellett is vannak olyan feladataink, amelyeket csak kedvtelésből végzünk. Ezeket osszuk be adott napokra a héten – például hétfőre, szerdára, péntekre. Ilyenek lehetnek az otthoni edzések, a barátnőkkel való telefonálás, stb. Így biztos lesz időnk ezekre a tevékenységekre, és előre várhatjuk őket. 

3. lépés: Egyéb elintéznivalók

Minden napra hagyjunk egy-két órát szabadon, ahova be tudjuk írni az ad-hoc megbeszéléseket – hiszen az élet nem állt meg, az online vagy telefonos értekezletekre, egyeztetésekre ugyanúgy szükség van a munkahelyünkön. Ezenkívül minden héten hagyjunk üresen legalább egy olyan időpontot, amikor a váratlanul felmerülő dolgokat tudjuk elintézni.

4. lépés: Legalább egy szabad nap

Fontos, hogy hetente legyen legalább egy napunk, amikor azt csinálhatjunk, amit éppen szeretnénk. Így nem fogjuk elvesztegetettnek érezni az időt és nem lesz lelkiismeret-furdalásunk sem, hogy esetleg kevésbé hasznos, ám annál élvezetesebb dolgokkal foglalkozunk. Bár a családanyáknak lényegesen több feladatuk van, ha lehetséges, kérjenek segítséget párjuktól, gyermekeiktől abban, hogy ők is ki tudjanak kapcsolódni. Hiszen, ha nincs időnk feltöltődni, az bizony egy idő után az immunrendszerünk állapotára is rányomja a bélyegét.

A különböző feladatokat 30 vagy 50 perces blokkokra osszuk be (próbáljuk ki, melyik működik jobban nekünk), és ez idő alatt tényleg csak arra az egy dologra koncentráljunk. Sokkal hatékonyabbak leszünk ezzel a módszerrel, mint ha több mindent csinálunk egyszerre, hiszen úgy könnyen elterelődhet a figyelmünk. Legyünk kitartóak, hiszen minden változáshoz idő kell – így az időbeosztás kialakulásához is. Adjunk magunknak legalább négy hetet, amíg hozzászokunk az „új” életünkhöz, amibe garantáltan minden belefér majd – felesleges stressz nélkül.

0

Szeretne hozzászólást írni?

Sütik elfogadása