Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Tervezzünk előre, hogy több idő jusson szeretteinkre!

Tervezzünk előre, hogy több idő jusson szeretteinkre!

0

Az utóbbi időben többször feltette magának a kérdést, hogy lehet mások családi élete olyan idilli? Más nők tökéletesen menedzselik a gyerekeiket, sikeresek a munkájukban, emellett szuper feleségek és barátnők, miközben nekünk semmire sincs időnk és energiánk? A látszólag lehetetlen feladat megvalósításához szakértők szerint heti tervre van szükség. Ennek összeállításához van néhány hatékony ötletünk.

Nem kell megijedni, pusztán arról van szó, hogy megtanulunk előre gondolkodni. És amikor már minden rutinszerűvé válik, lesz időnk – még magunkra is. A pozitív mellékhatásról se feledkezzünk meg: a modern időmenedzsment-szakértők szerint nem csak örömöt okoz, csökkenti a stresszt is.
1. lépés: milyen feladataink vannak?
Először is írjuk össze pontosan az összes feladatunkat és azt is, mi mennyi időt vesz igénybe. Gondoljuk a rendszeresen ismétlődő teendőinkre is. Az időbeosztásnál ne túlozzunk, mert ha csak egy dologra kell egyszerre koncentrálnunk, gyakran kevesebb idő is elég, mint gondolnánk. Ezután készítsünk a számítógépünkön vagy a telefonunkon egy naptárt, amit mindig csak frissíteni fogunk. Ha nem szeretnénk magunk készíteni, az interneten is találunk alapot hozzá. A fix feladatokat és időpontokat írjuk be (bevásárlás, gyerek edzésidőpontjai stb.).
2. lépés: mi nem szükséges minden nap?
Azokat a feladatokat, amelyeket kedvtelésből csinálunk, osszuk be adott napokra a héten (pl. hétfő, szerda, péntek). Ilyenek lehetnek a mozgás, barátnővel találkozás, családi programok stb. Ezáltal egy kis levegőhöz jutunk, és előre örülhetünk ezeknek a napoknak. 
3. lépés: egyéb elintéznivalók
Minden napra hagyjunk egy órát szabadon, amikorra például megbeszéléseket vagy egyéb időpontokat (pl. fogorvos) tudunk beírni. Ezenkívül minden héten hagyjunk szabadon legalább egy olyan időpontot, amikor a váratlan dolgokat tudjuk elintézni. 
4. lépés: legalább egy szabad nap
Fontos, hogy hetente legyen legalább egy napunk, amikor teljesen azt csinálhatunk, amit éppen szeretnénk, és nem fogjuk az időt elvesztegetettnek érezni, valamint nem lesz lelkiismeretfurdalásunk, ha mondjuk nem csinálunk semmit, mert ahhoz volt kedvünk.
Extra ötletek
A különböző feladatokat 30 vagy 50 perces blokkokra (próbáljuk ki, melyik fekszik nekünk jobban) osszuk be, és ez idő alatt tényleg csak arra az egy dologra koncentráljunk. Sokkal hatékonyabbak leszünk ezzel a módszerrel, mint ha több mindent csinálnánk egyszerre, és csaponganánk közöttük, mert akkor mindig elterelődik a figyelmünk. Legyünk kitartóak, hiszen minden változáshoz idő kell – így az időbeosztás kialakulásához is. Adjunk magunknak legalább négy hetet, amíg hozzászokunk az „új” életünkhöz, amibe garantáltan minden belefér majd, mégpedig stressz nélkül.
0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk

Sütik elfogadása