Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Tavaszi zöldség

DesktopImage
0
“A természet a tavasszal fejezi ki azt, hogy “buli van” - mondta egyszer Robin Williams. Amikor minden az érő gyümölcsök és zöldségek élénk színeiben pompázik, ez a mondat abszolút igaznak tűnik. A tavasz persze az év azon időszaka is, amikor testünk felfrissíti, méregteleníti és formába hozza önmagát. Aligha lenne jobbmódszer ehhez annál, minthogy fokoznánk a friss zöldségek bevitelét. A tavaszi zöldségek kalóriaszegények, magas a rosttartalmuk és rendkívűl táplálóak.

Ebben az évszakban a zöldségek zamatosak, kellemesen csípősek és kesernyések. Érdekes módon a keserű vegyületek ezekben a zöldségekben segítik a máj méregtelenítő és tisztító munkáját, emellett nagyhatást gyakorolnak az epehólyagra is. Ezenfelül felkészítik a szervezetet az ételekre, mivel beindítják a test emésztőrendszerét. Szeretne egy kis tisztítást ajándékozni szervezetének tavasszal? Akkor ismertesse meg étrendjével a következő szezonális zöldségeket szépen, fokozatosanés engedje, hogy teste hozzászokjon. Ami fontos mindemellett: ne felejtsen el bőséges folyadékot bevinni, miközben ezeket a zöld finomságokat ropogtatja!

Salátafélék
A friss, házi termesztésű fejes saláták megjelenése a jel arra, hogy a könnyű ételek már úton vannak. A fejes saláta 92-95% vizet és vitamin is tartalmaz. Kíváló ásványi szilícium forrás is, ami segíti az izületek, csontok és a kötőszövetek megújulását. Minél zöldebbek és sötétebbek a levelek, annál táplálóbbak. A “Mesclun” egy francia kifejezés, ami különféle zöldekből, zsenge fejes salátából és más (pl. spenót, zöld mustár, rukkola, téli kötözősaláta, gyermekláncfű, retek és más leveles zöldségek) fűszernövényekből, zöldségekből álló válogatott salátakeveréket jelent. Ezek a kis kevert kompozícióklehetővé teszik, hogy számos zöld növény jótékony hatását egyszerre “adjuk be” a szervezetünknek.


Gyermekláncfű
A közönséges pitypang a napraforgó család egyik tagja. Levelei, sárga virágai és egy virághagymája van (ezek közül mind ehető). Ez az alulértékelt „gaz”, immunrendszer-erősítő tápanyagokban, vitaminokban és ásványi anyagokban egyaránt gazdag. A pitypang leveleket is azok között a keserű zöldek közt tartják számon, amelyek elősegítik a megfelelő máj- és veseműködést. Ezenkívül enyhe vizelet- és hashajtó hatása is van. A gyermekláncfű szívós növény, könnyen nő pázsiton, legelőkön és kertekben is. Termessze és szedje le sajátját, ám ügyeljen arra, hogy inkább a zsengébb, kisebb zöldeket válassza, mivel azok kevésbé keserűek. Használja fel nyersen salátakeverékekben, turmixokban vagy szendvicsekben. A legjobb zsírokkal vegyíteni, hogy elfedjük kesernyés ízét (pl. sajttal, avokádóval vagy oliva olajjal). A levelek rövid párolása szintén segít a keserű íz enyhítésében.

Rukkola
A durva, borsos és mustárszerű, finom rukkola csak napjainkban került igazán előtérbe. Egyike azon zöldsalátáknak, amelyek először érkeznek a szezonba és amikor a legzsengébbek, akkor a legédesebbek. A rukkola kénben gazdag, ami az úgynevezett „szépítő” ásvány, kitűnően tisztítja a májat és a bőrt. Emellett remek rost, antioxidáns, B vitamin, cink, réz, vas, magnézium, foszfor, kálium és mangán forrás. Az ókorban úgy hitték, hogy nemi vágy fokozó hatása is van.

Vízitorma
Ez a leveles, zöld növény általában folyók és tavak mellett található. Az egyik legrégebbi leveles zöldség, amit fogyasztunk. Az 1800-as években reggeliként szolgálták fel a brit gyári munkásoknak, hogy meggyógyíthassák az összes meglévő nyavalyáikat. A vízitorma intenzív tápláló hatása miatt, bővelkedik K-vitaminban, kalciumban, béta-karotinban, vasban és magnéziumban is. Érdekes módon, remek növény alapú jód forrás, ami segít szabályozni a szervezet anyagcseréjét. Mindezek mellett quercetin nevű flavonoidot is tartalmaz, amiben antihisztamin és gyulladáscsökkentő is van. Egyszerűen csak pároljuk vagy főzzük bele levesbe, hogy kevésbé legyen keserű íze.

Retekfélék
A retekfélék rendkívűl nagy arányban tartalmaznak C-vitamint és így segítséget nyújtanak a megfázás és más fertőzések ellen vívott küzdelemben is. Ha esetleg orrmelléküreg-gyulladása vagy torokgyulladása van, hasznos megjegyezni, hogy az illékony étereik feloldják a nyálkát és más váladékokat is. Ezek a gumós zöldségek káliumban gazdagok, ami segít kitisztítani a vesét, illetve kiüríteni az epe- és veseköveket is. Alacsony a kalória tartalmuk, kén és kovasav források, amik egészségesen tartják a bőrt, hajat és körmöket. Fogyasszuk őket nyersen és olyan zsengén, amennyire csak lehet. Adjuk hozzá rukkola salátához eperrel és pirított szezámmagokkal.

Cukorborsó
Ez az ízletes tavaszi zöldség, zsírban szegény és rostban gazdag. A cukorborsó az borsóféle, ami kiváló C-vitamin forrás. Magas a cukortartalma, ami gyorsan válik keményítővé, tehát ahhoz, hogy megőrizze édes ízét, fogyasszuk el a lehető leghamarabb. A legjobb nyersen, uzsonnára vagy tízóraira humusszal,de fogyaszthatjuk salátákhoz is.

0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk