Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Harcoljunk a téli depresszió ellen!

DesktopImage
0
Természetesen a télnek van szép oldala, azonban a rövid, zord és sötét napok igencsak rányomják a bélyegüket a hangulatunkra. A január kétségkívül az év legdepresszívebb hónapja. Segítünk megérteni, miért, és adunk négy egyszerű tippet is hangulatunk javítására.

Magyarországon minden negyedik nő és minden nyolcadik férfi átél depressziós epizódot valamikor az élete során. Ezen a statisztikán a zord téli időjárás és a fénytelen napok még inkább rontanak. Van azonban négy tanácsunk depresszió ellen.

Mi a téli depresszió oka?

Elsődlegesen a fényhiány. A kevés napfény a szervezetben alacsony szerotonin- és magas melatoninszintet eredményez, ez befolyásolja a kedélyállapotunkat.

Melyek a tünetek?

A téli depresszió tipikus tünetei közé tartozik a megnövekedett étvágy – fokozottan kívánjuk ilyenkor a csokoládét, a szénhidrátokban gazdag élelmiszereket –, az állandó nappali álmosság, az ingerlékenység, a fáradékonyság, a szociális elszigetelődés és az érdektelenség érzése.

A 4 leghatásosabb tipp

1. Levegő és mozgás

Próbáljunk meg minél több időt a szabad levegőn és a fény közelében lenni. A zárt terekben is inkább az ablak melletti helyeket részesítsük előnyben, sétáljunk nagyokat, és ha van rá módunk, akár az ebédünket is a közeli parkban fogyasszuk el – vagy csak üldögéljünk egy padon és szívjuk magunkba a napfényt! Még a felhős napokon is sokat segít, ha a természetes fényen tartózkodunk, különösen az ébredés utáni órákban. A mozgás pedig azért fontos, mert a hatására endorfin termelődik a szervezetünkben, tehát boldogabbak leszünk.

2. Fényterápia

A kezelés során a fény emberre gyakorolt hatását használják ki. Különböző színű fényekkel (2500 lux feletti érték kell hozzá) világítják meg a testet, amely növeli az agy szerotoninszintjét és javítja a hangulatunkat. Sajnos ez a módszer Magyarországon még nem annyira elterjedt. Azt is tudnunk kell, hogy a szolárium nem helyettesíti a napfényt!
3. Napi ritmus kialakítása

Amikor úgy érezzük, kezdjük elveszteni minden érdeklődésünket a világ iránt, és nincs semmi ösztönző erő bennünk, amely kirángatna minket ebből a hangulatból, érdemes felállítani egy napirendet, amit minden körülmények között betartunk – még hétvégén is. Ha ugyanis délig lustálkodunk, az felborítja a belső bioritmusunkat, amit reggel még jobban érzünk. Így minden napnak lesz célja, és a megszokott napi ritmus nem engedi elhatalmasodni rajtunk a rosszkedvet.

4.  Ápoljuk kapcsolatainkat

Ha szívünk szerint állandóan otthon gubbasztanánk, vegyünk erőt magunkon, és ápoljuk tudatosan szociális kapcsolatainkat. Hívjuk fel a barátainkat, járjunk társaságba és szervezzünk közös programokat. 

Ha mindez nem segít

Pszichoterápia

Bár a szezonális depresszió az agyban lejátszódó kémiai folyamatokhoz köthető, a pszichoterápia is hatékony segítséget nyújt: érdemes konzultálni pszichiáter szakorvossal, akivel megbeszélhetjük, milyen más terápiás lehetőségek vannak, amelyek segítenek elűzni a negatív gondolatokat és megtanítanak a különféle stresszkezelő technikákra.

0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk