Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Tudatos jelenlét: Meditáció a mindennapi életünkben

Tudatos jelenlét: Meditáció a mindennapi életünkben

0
Felgyorsult világunkban nap mint nap találkozunk olyan kihívásokkal, amelyek stresszesek és sok energiát követelnek tőlünk. A meditáció kiváló módja lehet az idegrendszerünk, lelkünk megnyugtatására. Rendszeres gyakorlással sokkal hatékonyabban tudunk koncentrálni a mindennapi teendőkre, és számos nagyszerű hatása mellett kreativitásunkat is fejlesztheti.

Ki volt az első meditáló?

Hogy pontosan honnan ered a meditáció nem tudjuk. Indiában már több mint 3000 éves írásos feljegyzések utalnak a létezésére. A meditációt említve leggyakrabban talán Buddha alakja jelenik meg előttünk, aki a szellemi megvilágosodást egy fügefa alatt, meditáció közben élte át. A nyugati kultúrában inkább relaxációs módszerként használjuk, tehát nem kell vallásosnak, spirituálisan elkötelezettnek lennünk, hogy megtanuljuk az elmélyülés művészetét.

Mi is történik a meditáció során?

A meditálásnak nincsenek szigorú szabályai, igazából az a célunk, hogy gondolatainkat és érzelmeinket lecsendesítsük, és csak figyeljünk, szemlélődjünk a jelenben. Nincs korhatárhoz kötve, bátran gyakorolhatjuk gyermekeinkkel is, akikre szintén nagyon pozitív hatással lehet. Csökkenthetjük szorongásaikat, és megtanulhatják kezelni érzelmeiket.

Mikor és hol meditáljunk?

Sokan a reggeli meditációt részesítik előnyben, míg mások az esti meditációra esküsznek. Lényegében bármikor meditálhatunk, amikor találunk 5-10 szabad percet. Amennyiben hektikus napunk még ennyi időt sem enged, akkor meditáljunk egy fürdő, séta közben, vagy akár amíg sorban várakozunk. Ha úgy érezzük, hogy sokat vagyunk az online térben, akkor spóroljunk meg innen egy kevés időt a meditációra.

Abban az esetben, ha több idő áll a rendelkezésünkre, keressünk magunknak egy nyugodt helyet otthon, szellőztessük ki a szobát és teremtsünk kellemes környezetet, vagy menjünk ki a szabadba. Egy virágos kert, folyópart, zöld domboldal biztosan elő fogja segíteni a kikapcsolódást. Bújjunk kényelmes ruhába és helyezkedjünk el komfortos pozícióba. Egyenes testtartással a megfelelő légzést is elő tudjuk segíteni. Meggyújthatunk egy füstölőt vagy egy gyertyát, ezáltal tudatosíthatjuk, hogy más minőségben vagyunk jelen.

Légzőgyakorlatok

A légzőgyakorlatokkal figyelmünket a légzés folyamatára irányítjuk. Ez a meditációs módszer igazából bárhol gyakorolható, még sorbaállás közben is, csak mélyítsük el a légzésünket és fókuszáljunk a folyamatra.

Váltott orrlyukú légzés: Először bal orrlyukon keresztül lélegezzünk be, miközben a jobb kéz hüvelykujjával befogjuk a jobb orrlyukat, majd gyűrűsujjal fogjuk be a bal orrlyukat és lélegezzünk ki a jobbon, majd ellentétesen végezzük el a gyakorlatot, lélegezzünk be a bal orrlyukon és engedjük ki a levegőt a jobb orrlyukon, egyenletesen áramoltassuk a levegőt.

Egyszerre csak egy dolog

Figyeljünk meg valamit! A testünkben keletkező érzéseket, vagy éppen egy gyertya lángjának mozgását, ezeket akár egy kellemes fürdő közben is megtehetjük. Teszünk egy rövid sétát a természetben? Csak figyeljük meg a szél hangját. A lényeg, hogy egy dologra koncentráljunk. Ne essünk kétségbe, ha gondolataink elkalandoznak, csak szelíden tereljük vissza megfigyelésünk tárgyára.

Meditáljunk mantrával

Az egyik legismertebb mantra az AUM mantra, amelyet hangosan, dallamosan ismételhetünk, az M hangzót hosszan elnyújtva. Ezáltal fizikai rezgést keltünk a testünkben, fülünkben. A hindu hagyomány szerint az univerzum teremtésekor hangzott el az AUM szó. Kitalálhatunk egy rövid, pozitív megerősítést, amelyet saját mantránkként ismételhetünk a meditáció alatt.

Játékos meditáció

A kisebbeknek is megtaníthatjuk a meditálást egyszerű, játékos gyakorlatokkal. Figyeljük meg közösen a mellkast levegővétel során, és finoman vezessük a figyelmüket a légzés különböző fázisain keresztül. Kérjük meg őket, hogy képzeljenek el egy színes lufit a hasukban, amely belégzéskor megnövekszik, kilégzéskor összezsugorodik. Kirándulás során időzzünk el egy keveset a felhők alatt ülve és kövessük együtt az égen játszadozó színeket, formákat, vagy ejtőzzünk a csillagos ég alatt és vegyük szemre az esti égboltot. Számos könyv és online meditáció közül is választhatunk, amelyek kifejezetten gyerekek számára készültek. A vezetett meditáció segíti megtartani a figyelmüket és fejleszti a fantáziájukat.

Szokott meditálni? Hogyan próbál elmélyülni a jelenben? Kíváncsian várjuk tapasztalatait!

Az EverdayMe kellemes kikapcsolódást és elmélyülést kíván!

0

Szeretne hozzászólást írni?

Sütik elfogadása