Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Miért tesz jót a mozgás a menstruáció alatt?

DesktopImage
0
Sok n?ben él a tévhit, hogy a mozgás a menstruáció ideje alatt inkább kerülend?, pedig a sportolás ilyenkor még jót is tesz. Eláruljuk, miért.

Ha ön is azok közé tartozik, akik a menzesz alatt inkább meg sem mozdulnak, jobb, ha tudja: a rendszeres sportolás javítja a közérzetet és csökkenti a menstruációval járó fájdalmat is!

Bár minden n?nek más a menstruációs ciklusa, annak milyenségét a sportolás is befolyásolja. Fontos szempont a mozgásforma intenzitásának mértéke és a mozgás fajtája. Jó hír, hogy kutatások szerint a rendszeresen sportoló n?k körében még a menstruációs zavarok is ritkábban fordulnak el?, mint a nem sportolóknál.

Miért jó a mozgás?

A különféle sportok javítják a vérkeringést és az izmok oxigén ellátottságát, enyhítik a fájdalmas méhösszehúzódásokat, valamint meggyorsítják a méhnyálkahártya leválását és kilök?dését. Mindez természetesen azt is jelenti, hogy a „havi bajjal" járó fájdalom is rövidebb ideig tart. S?t, állítólag a vérzés el?tt végzett mozgás is megel?zheti a panaszok kialakulását. A túlságosan nagymérték? megterhelést?l azért tartózkodjunk - f?leg a ciklus els? napjaiban érezhet? ugyanis, hogy az immunrendszer kicsit gyengébb, ezért hamarabb kapunk el betegségeket. Ilyenkor fontos, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt együnk, amelyek ellátják a szervezetünket vitaminokkal. A sportolás els?dleges célja tehát nem a teljesítménynövelés, hanem a kiegyensúlyozottság és az ellazulás. Bár azt is tudnunk kell, hogy tudományos szempontból nézve a menstruációnak nincs semmilyen negatív hatása a teljesítményünkre (kb. csak 60 ml vért veszítünk!). Mindezek mellett az sem elhanyagolható tény, hogy mozgás közben endorfin (boldogsághormon) termel?dik, tehát a sportolás következményeképpen a menstruációval járó rossz közérzetünkt?l is megszabadulhatunk.

Milyen sportot válasszunk?

Az orvosok gyakran javasolják a menstruáció ideje alatt az úszást és a jógázást, mert ezek nyújtják a hasizmokat, ezáltal a görcsök is jobban megsz?nnek. Nagyon jó a gyaloglás és a biciklizés is, mert ezek végzése közben a medenceizmoknak jobb lesz a vérellátása és ellazulnak. Vízben természetesen a tampon nyújt biztonságot (mivel a vért a testen belül szívja fel), azonban a többi sportnál nyugodtan használhatunk betétet, hiszen azok is tökéletes védelmet és kényelmes biztonságot nyújtanak a menstruáció egész ideje alatt.

0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk