Hurrá!

hooray

megrendelésünket helyeztük el. Küldtünk neked egy e-mailt.

Bezárás

Saját kosár

A mintája

Válassza ki a megrendelendő mintát

cashback

Tekintse meg az Önnek megfelelő ajánlatokat!

Válassza ki a szállítási címet

Hogy jól induljon a nap!

DesktopImage
0
Néhány okos és egyszerűen követhető rutin segíthet abban, hogy jobb lábbal keljünk ki az ágyból és hatékonyan nézzünk szembe az aznapi kihívásokkal!

Néha minden ok nélkül egyszerűen bal lábbal kelünk fel és aztán minden rosszul alakul.

Egy új reggeli rutin kialakításával mindez elkerülhető!

Reggelenként kapkod és versenyt fut az idővel? Mindennapos küzdelmet folytat azért, hogy gyermekei beérjenek a suliba, ön pedig a munkahelyére? Káosz van a lakásban és mindenki idegesen tolja le a reggelit, kapkodja magára a ruhákat, eszébe jut, hogy nincs kész a leckéje, vagy nincs meg a lakáskulcsa? Ilyenkor beindul a dominó effektus és egyik helyzet csak súlyosbít a másikon. A késés következménye többnyire rányomja a bélyegét a nap későbbi szakaszaira is.

Képzelje csak el: a rohanás helyett egy kellemes légkörben telik a reggel. A pozitív hozzáállás segít a legtöbbet kihozni a napból, ugyanakkor követendő példával szolgál a gyerekeinek is, akiknek szintén csak hasznára válik a jókedv és megtanulják, hogyan indítsák ők is jól a napjukat. A most kialakított „menetrend” fontos és meghatározó része lesz életük későbbi szakaszainak is.

Csakúgy, mint az esti szertartások - amelyek segítenek a nyugodt éjszakai alvásban, - a reggeli rutin is pozitívan befolyásolja az ébren töltött perceket.

1. Keljen picivel korábban!

A kelés attól a perctől indul, hogy kikászálódik az ágyból. Iktassa ki a “szundi” funkciót, amely ugyan 15 perc extra alvási időt ígér, azonban valójában csak a hamis illúzióját kelti a többlet szunyálásnak. Ilyenkor ugyanis már nem alszunk, az agyunk működésbe lépett és tudja, hogy mindjárt jön a következő ébresztés. Mindezek helyett inkább állítsa be az ébresztőt 15 perccel korábbra; értékelni fogja az általa nyert extra időt!

Manapság az idő nagy kincs és mindenkinek kevés van belőle. Gyakran érezzük, hogy 24 óra nem elég mindahhoz, amit szeretnénk elvégezni. Szinte lehetetlen is utolérni magunkat, épp ezért fontos, hogy felállítsunk egy prioritási sorrendet és kiiktassuk a szükségtelen feladatokat. Például: ha reggelente olvassa az emailjeit, várjon egy-két órát a válasszal, hacsak nem sürgős dologról van szó. A hatékony időbeosztás alapja a sorrend felállítása és a szükségletekhez igazított, átgondolt szervezés. Készítsen időbeosztást és tervezze meg előre, mi-mennyi időt vesz igénybe. Az időmegtakarítás csökkenti a stresszt.

2. Reggeli torna

Gyermekei morcosan és rosszkedvűen ébrednek? Amikor azt kéri tőlük, hogy „szedjék gyorsan össze magukat”, előtte mutassa meg nekik hogyan! Szánjon 15 másodpercet arra, hogy kinyújtóztatja végtagjait. Ha már a gyerekek is kikászálódtak az ágyból, invitálja őket pár jógagyakorlat elvégzésére! Érintsék meg a talajt, majd nyújtózzanak fölfelé, mintha el akarnák érni a plafont. Köszöntsék együtt a reggelt az izmok bemelegítésével. Kezdjék 1 perccel, majd növeljék a tornagyakorlatok idejét 5 percre. Az izmok átmozgatása, a vérkeringés beindítása és a mély belélegzés friss oxigént juttat a szervezetbe. Fejezzék be a mini edzést egy kis ugrálással, melynek segítségével némi kardió mozgást is csempészhet a gyakorlatokba. Egy kis felgyorsult szívverés reggelente kellemes érzéssel indítja el a napot.

3. Megfelelő táplálkozás

Állítson össze fejben néhány egészséges reggeli ötletet, így nem a reggeliző asztalnál kell improvizálnia. Törekedjen az egyszerű, gyorsan elkészíthető és könnyű, ugyanakkor tápanyagokban gazdag és kiegyensúlyozott reggelik fogyasztására! A reggel elfogyasztott étel fontos üzemanyag a szervezet számára, ezért ne hagyjuk ki!

  • Zabkása, müzli, aszalt gyümölcsök
  • Joghurt, friss gyümölcs
  • Pizzakenyér vagy wrap tojással, sonkával, vagy lazaccal

A cukros gabonapelyhek, leveles tészták és gyümölcslevek helyett válassza inkább a természetes gyümölcsöket, melyek cukrot és energiát is szolgáltatnak a szervezet számára, amellyel kitart az ebédidőig. Élvezzék hát a közös reggelit s közben beszéljék meg ki minek néz elébe aznap. Friss víz mindig legyen az asztalon, hogy mindenki pótolhassa az éjszakai folyadékveszteséget!

Vonja be a gyerekeket az előkészületekbe olyan feladatokkal, melyeket maguk is könnyen el tudnak végezni. Előre ossza ki a szerepeket: ki lesz a kukta, a pincér, vagy a vízfelelős. Az uzsonnájuk elkészítésénél is vegye igénybe a segítségüket!

4. Lágy dallamok

Tegye kellemesebbé a hangulatot azzal, hogy lágy dallamokat szolgáltat a reggeli rituáléhoz. Mindez egy kis táncra inspirálhatja majd az ágyazás és reggeli készítés monoton percei közben. A zene hatására kevesebbszer kell majd hogy elhangozzék a sürgetés, mivel az gondoskodik a jókedvről és a tempóról. Az ismert dallamok dúdolgatása pedig mosolyt varázsol az arcokra.

5. Ellenőrző lista

Némi előkészülettel megelőzhető a reggeli pánik. Az előre kikészített ruhák és a reggeli előretervezése elébe mennek a nyafogásnak. A fölösleges reggeli izgalmak elkerülésének érdekében a lakás elhagyása előtt fussanak át egy ellenőrző listát, amelyen azt is megjelölhetik hogy ki-miért felelős. Ha egy percet szánnak arra hogy ezt átfussák (és persze kiegészítik mindazzal amit mi  kifelejtettünk), akkor zökkenőmentesen indulhat a napjuk. 

  • ágyazás
  • fogmosás
  • iskolatáska: lecke
  • tízórai
  • megnézni, hogy van-e aznapra valami iskolai utáni program betervezve
  • egyéb?

Ne feledje a puszit és az ölelést sem!


Indulatkezelés
Gyermekeinknek csak úgy taníthatjuk meg indulataik kezelését, ha mi magunk mutatunk példát haragunk egészséges kifejezésére.

0

Szeretne hozzászólást írni?

Szerintünk szeretni fogjuk