Az öndicséret hozzá tartozik a jó közérzethez

Wellness
15/11/2021

Az önbizalom-fejlesztés legegyszerűbb módja az öndicséret. Tippjeink segítségével hozza ki magából erős és magabiztos énjét!

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy önbizalmunk más emberek véleményétől függ, valójában azonban csakis azon múlik, hogy mi hogyan vélekedünk önmagunkról. Mindenkinek jól esnek a biztató, dicsérő szavak, azonban belső önbizalom nélkül a bókok értelmüket vesztik.

Ha hiszünk önmagunkban, mások véleménye nem befolyásolja gondolkodásmódunkat. Minél magabiztosabbak vagyunk, annál kevésbé számít mások jó vagy rossz véleménye. Ez a változás persze nem egyik napról a másikra következik be, de kellő akarattal el lehet elérni.

A lényeg, hogy odafigyeljünk az érzéseinkre, és képesek legyünk fejleszteni a testünk és lelkünk között fennálló harmóniát, ezt pedig az alábbiak segítségével tehetjük meg:

Először is húzzuk ki magunkat!

Önbizalmunk fejlesztésének legegyszerűbb módja a helyes testtartás. Stresszhelyzetben hajlamosak vagyunk leereszteni vállainkat és minél jobban összehúzni magunkat. Próbáljuk meg tudatosan kihúzni a vállainkat, és ehhez hozzászoktatni elménket is: fejeket fel, mellkast ki! Ha biztosak vagyunk önmagunkban, akkor másokat is könnyen meggyőzhetünk.

Húzzuk ki magunkat és gondoljunk pozitívan önmagunkra! Ez nem azt jelenti, hogy dicsekednünk kell minden apró cselekedetünkről, hanem azt, hogy képesek vagyunk elismerni képességeinket és határainkat minden jó tulajdonságunkkal együtt.

Hogyan gyakoroljuk az öndicséretet?

Az öndicséret elsajátítása művészi tulajdonság. Ha vállon veregetjük magunkat vagy kimondjuk, hogy milyen jó munkát végeztünk, az gyakran rossz üzenetet közvetít mások felé, és arrogánsnak tűnhet. Ehelyett belső monológunkra kell koncentrálnunk. Mi emberek, folyamatosan gondolkodunk, mérlegelünk, analizálunk - és ezekre kell figyelnünk ahhoz, hogy megváltozhassunk.

Ezt könnyen megtehetjük néhány mindennapos meditációs gyakorlattal. Szánjunk magunkra egy kis időt minden egyes nap, ez segít abban, hogy megértsük, mi lakozik „odabenn”! Ön is hajlamos kritizálni, okolni és szidalmazni önmagát? Figyelje meg rossz szokásait, mert csak így lesz képes megszabadulni tőlük!

Tudatos önbizalomfejlesztés a belső monológ megváltoztatásával

A pozitív gondolkodásmód rendkívül nagy hatással van belső szemléletünkre és testképünkre. Gondoljunk vidáman mindennapi tevékenységeinkre és próbáljuk a körülöttünk lévő világot pozitívan szemlélni! Ezáltal nem csak önbizalmunk, de általános közérzetünk is sokat fog javulni.

Amikor azon kapjuk magunkat, hogy olyan negatív gondolatokkal vagyunk elfoglalva, melyek önkritika, szégyenkezés, bűntudat vagy sértődöttség formájában merülnek ki, próbájuk megfordítani ezeket az érzelmeket! Rendben. Talán valóban nem feleltünk meg mások vagy önmagunk elvárásainak, de vajon megtettünk-e minden tőlünk telhetőt? Elértük céljainkat? Összpontosítsunk azokra a dolgokra, amelyeket siker koronázott!

Ismerjük fel, ha jól teljesítünk, és jutalmazzuk meg önmagunkat! Képzeljük azt, hogy a belső gyermeki énünket dicsérjük! Mondjuk ki hangosan vagy írjuk le - amelyik számunkra kényelmesebb!

Készüljünk fel a megpróbáltatásokra!

A belsőnkkel és külsőnkkel való elégedettség igenis szorosan összefüggenek egymással. Ha valamivel nem vagyunk megelégedve külsőnkön, változtassunk rajta! Az izzadás eltakarható hónaljvédő betéttel és egy kisméretű, bárhová magunkkal vihető dezodorral. Ha pedig a korpa okoz problémát, -ami tegyük hozzá, még a legvidámabbak kedvét is elveheti, - használjunk Head & Shoulders sampont! Már a legelső használattól kezdve hatékonyan távolitja el a korpát.

Tornáztassuk gyakrabban testünket és elménket egyaránt!

Ne feledjük: az életben a legfontosabb önmagunkat szem előtt tartani. A család, barátok és kollegák is fontosak, azonban senkinek nincsen olyan hatása életünkre és érzelmeinkre, mint mi MAGUNK. A legnagyobb hatással ugyanis mi lehetünk önmagunkra.

Tudományosan bizonyított, hogy a pozitív gondolkodásmód hatással van agyunk működésére és az újabb, pozitív gondolatok generálására. Ezt a hatást elérhetjük a napi rendszerességgel végzett, lépésről lépésre haladó gyakorlatokkal.

Gondoskodjunk testünk egészségéről is! Étkezzünk tudatosan, mozogjunk, és fogyasszunk sok folyadékot! Ezek mind olyan egyszerű praktikák, melyek kimutatottan elősegítik az általános jó közérzetet, energiával töltenek fel és lendületet adnak ahhoz, hogy minden egyes nap elérjük kitűzött céljainkat.